Kedves Trabantosok!
Tudom, hogy unalomig ismételt, lerágott csont, amit kérdezni fogok, de még mindig ellentmondó információk keringenek a témában, ezért kérlek titeket, valaki válaszolja meg nekem utoljára ezt a kérdést.
Bevezetés röviden: évek óta 601-es Trabit szerettem volna venni, ezren próbáltak róla lebeszélni. Összejött annyi pénz, hogy egy normális állapotúra is telt volna (150ezer forint), de a környezetemben folyamatosan duruzsoltak, hogy hülye vagy, vegyél normális autót, mindenki le akart beszélni, egészen addig, amíg beadtam a derekam, vettem egy 88-as A Corsát. Azóta csak a baj van vele, fél év alatt 4-szer vittem szervízbe, most is ott van, és már nagyon unom ezt az egészet, szeretnék minél előbb túladni rajta.
A lényeg: most már tényleg valóra váltanám, amit régen elterveztem, és megvenném a Trabit (vagy elcserélném a Corsára), DE:
Itt van ez a rendelet a környezetvédelmi határértékről, amiről annyit tudok, hogy ha 2004. július 14. előtt vásároltam volna az autót, akkor nem vonatkozna rám. De mivel 2012 van, és így vonatkozik, 2000 ppm alatt kéne lennie a műszakin a CH-kibocsátásnak, ami katalizátor nélkül nem teljesíthető, de állítólag még azzal is nehezen, arról nem is beszélve, hogy ez milyen költségekkel jár, és milyen hamar tönkremegy, esetleg megnöveli a fogyasztást és tönkrevághatja a motort is. Ez tehát nem járható út. (Bár olvastam olyanról, hogy a műszakira beszereik a katalizátort, az autó átmegy a vizsgán, aztán kiszerelem, de ettől ugyanúgy meg kéne vennem, be kéne szereltetnem, pénzben ugyanannyi.) A másik megoldás, hogy 30 évnél idősebb autót keresek, mert úgy tudom, abban az esetben sincs határérték- meg katalizátor-mizéria. Azt viszont nem tudom, hogy elég, ha ennél idősebb, vagy veterán minősítés (OT) is kell hozzá?
Mi a megoldás? Gondolom vannak köztetek, akik 2004. nyara után vettek Trabit, tőlük szeretném tudni, hogy oldották meg ezt a problémát. Maximum egy közhellyel tudnék élni: vehetnék 1.1-est, de az ugyebár nem ugyanaz...
Előre is köszönöm a választ!