Latya (K.L.) Creative Commons License 2012.01.15 0 0 5774

Én hasonlóan jártam . A levont összeg   szintén kb 4e-volt több/jegy, mint a légitársaság magyar nyelven ft árban hírdetetet és a lefoglalást visszaigazoló mailjában szereplő összeg. AZtán jött a számlakivonat : a tranzakció leírásában  az alacsonyabb FT összeg , mint tájékoztató megjegyzés szerepelt, ugyanakkor a levont összeg magasabb volt és   levezette, hogy ez tulképpen €ban ment át a légitársasághoz X árfolyamon váltva, ami nekem Y Ft-ba került. Felhívtam a légitársaságot, írtam levelet :jelezték a  bank a csúnya, csak az én bankommal nem tudnak megegyezni,  rá kell haragudni, a többi bank  az Okés, és hiába próbálkoztak az én csúnya bankommal, azzal nem jutottak még dűlőre.  De mi marha rendes légitársaság vagyunk és kifizetjük a meghírdetett és a levont öszeg közötti difit. Szuper!

Eltel egy hónap semmi. telefon, írásban is  reklama, banki kivonat mailben elküldve.  1 nap múlva rettenetesen nagy szégyenérzetüket fejezik ki, hogy még nem csináltak semmit, és másnap megjötta pénz a KLM-től.

A bank azt mondta, hogy mivel nincs olyan cég, hogy KLM magyarország, akiknek én  FT-val fizetnék,  hanam csak külföldön bejegyzett KLM van, így Ők csak € alapon vonnak le, ami ugyen napról napra változik, tehát feléjük nem az jön a KLM-től, hogy X HUF-t vonjanak le, hanem h.  Y €-t.

 

Illetve ez sem egészen igaz, mert ha VISA cardom lenne, akkor még egy plusz USD-ben való  tranzakció is játszik.

 

A problem az, hogy ebben a bonylult rendszerben a vásárló felé az egyszerű HUF árat tüntetik fel, és én teljesen jogosan várom el, hogy az ott leírt összeget vonják már le tőlem. 

Mondjuk, ha a légitársaság honlapszerkesztői csak odabiggyesztenék, hogy az ár tájékoztató és árfolyamfüggő, akkor  a devizahitel törlesztések változásán edzett magyar vásárló  torka még ezt is jobban lenyelné.....

Előzmény: csikkecske (5773)