Én hasonlóan jártam . A levont összeg szintén kb 4e-volt több/jegy, mint a légitársaság magyar nyelven ft árban hírdetetet és a lefoglalást visszaigazoló mailjában szereplő összeg. AZtán jött a számlakivonat : a tranzakció leírásában az alacsonyabb FT összeg , mint tájékoztató megjegyzés szerepelt, ugyanakkor a levont összeg magasabb volt és levezette, hogy ez tulképpen €ban ment át a légitársasághoz X árfolyamon váltva, ami nekem Y Ft-ba került. Felhívtam a légitársaságot, írtam levelet :jelezték a bank a csúnya, csak az én bankommal nem tudnak megegyezni, rá kell haragudni, a többi bank az Okés, és hiába próbálkoztak az én csúnya bankommal, azzal nem jutottak még dűlőre. De mi marha rendes légitársaság vagyunk és kifizetjük a meghírdetett és a levont öszeg közötti difit. Szuper!
Eltel egy hónap semmi. telefon, írásban is reklama, banki kivonat mailben elküldve. 1 nap múlva rettenetesen nagy szégyenérzetüket fejezik ki, hogy még nem csináltak semmit, és másnap megjötta pénz a KLM-től.
A bank azt mondta, hogy mivel nincs olyan cég, hogy KLM magyarország, akiknek én FT-val fizetnék, hanam csak külföldön bejegyzett KLM van, így Ők csak € alapon vonnak le, ami ugyen napról napra változik, tehát feléjük nem az jön a KLM-től, hogy X HUF-t vonjanak le, hanem h. Y €-t.
Illetve ez sem egészen igaz, mert ha VISA cardom lenne, akkor még egy plusz USD-ben való tranzakció is játszik.
A problem az, hogy ebben a bonylult rendszerben a vásárló felé az egyszerű HUF árat tüntetik fel, és én teljesen jogosan várom el, hogy az ott leírt összeget vonják már le tőlem.
Mondjuk, ha a légitársaság honlapszerkesztői csak odabiggyesztenék, hogy az ár tájékoztató és árfolyamfüggő, akkor a devizahitel törlesztések változásán edzett magyar vásárló torka még ezt is jobban lenyelné.....