Persze, világos, hogy a TFSI mennyivel gyorsabb és erősebb. Én is, mikor kerestem, akkor nézegettem őket, de lebeszélt róla a mesterem. Szóval én nem autós újságírók beszámólói alapján döntök autóvásárláskor. Ha már itt tartunk, ők a 2.0 PDTDI-t is a mennyekig istenítették, s csak később jöttek elő a hibái.
Mint mondod, megrögzött gyorshajtó vagy, viszont vannak emberek aki 2000 köbcenti alatt élnek (olcsóbb a vizsgáztatás, biztosítás stb). Van aki 1.6-os motorral vesz Passatot, Audit, Golfot stb. Az a motor már a Passat méreteihez kevés, de van akinek elég. S itt van a hangsúly, hogy az 1.6 és a a 2.0-ás benzines egyszerűen nem romlik. Persze mindig van kivétel, de elenyésző a turbós motorokhoz képest. Nekem 1.6-os Boram volt. Bőven fél misi (de az is lehet, hogy 700 000 km) volt benne. Visszatekerve vettem. De nem tudott a motorja elromlani. Persze, az 1.5-ös 323-as Mazda lestartolt, de viszont vitte pályán a 190, 200-at, s nem volt baj vele. S ha valaki használtautón töri valaki a fejét, akkor én (szubjektív véleményem), hogy ne turbossat vegyen - legalább is ne benzinesben.
Visszatérve az eggyel korábbi bejegyzésedhez, mondtad, hogy az FSI mennyire lomha. Itt megjegyezném, hogy az SDI motorok is mennyire lusták, s lomhák. Viszont sokan ezt választják a hihetetlen alacsony fogyasztás végett. Persze tisztában vannak vele, hogy semmilyen vezetési élményt nem nyújt.
Használtautó vásárláskor a benzines turbósok a veszélyesek, mivel, mint te is mondtad, állandóan nyomod neki. Szóval mire eladod, addigra szarrá fogod hajtani. Ezért még véletlen sem vennék ilyet. Magamból indulok ki, ha nemkem is ilyen lenne, én is szarrá nyomnám.