A jogi helyzet rendezése (vagyis a kisvasútnak látszó tárgyra valamilyen üzemelési engedély megszerzése) csak az üzem alapfeltétele. A vágány karbantartásához ez nem szükséges!
Úgyhogy uraim, elő a csákányokat, mert tavasszal beindul a meló. Szerintem elég lenne egyelőre csak egy péntek-szombatot betervezni valamikor március végére, annyi szakmai felügyeletet és irányítást tudok családi okok miatt egyben bevállalni. De ezt a péntek-szombatot (vagy szombat-vasárnapot) augusztusig akár többször is meg lehetne ismételni.
Persze ha van olyan karakán önjelölt brigádvezető, aki ért a szakmához és a csapat irányításához, akkor átadhatom neki a gyeplőt (vagy felváltva lennénk brigádirányítók).
Lentebb elhangzottakra reagálnék:
Igen, ha kitisztítjuk a sínek mellől a "ganét", akkor sok helyen megszűnik a nyomtáv tartása. De ugye senki sem gondolja komolyan, hogy a gaznak és a fagynak kell üzemszerűen, évekig tartania a síneket? Úgyhogy a munkavégzés során elsődleges feladat lesz a sínek megtisztítása.
A "nagyhurok"-ban valóban van legeltetés, de emlékeim szerint a vágányzónát ez nem érinti, hanem csak a közbeeső területeket. Természetesen a Kendergyár, az Önkormányzat és az érdekelt állattulajdonosok egyetértésével lehetséges majd a gyomirtás.