benbe Creative Commons License 2011.12.17 0 0 37983

>A mellékvonalak halála, hogy még egy félig telt vonatért sem éri meg fenntartani a forgalmat, erősen ráfizetéses. A félig telt busz már nyereséges.

 

Előbbi azzal a feltétellel igaz, ha a pályán teljesen fölöslegesen tucatnyi forgalmi dolgozó, a vonatokon kalauzok, stb. vannak jelen.

 

Utóbbi azzal a feltétellel igaz, hogy nem számolod a busz beszerzésének költségét és megelégszel az egynyomos, kátyús, utazási komfortot egyáltalán nem kínáló bekötőúttal, és azzal, hogy a busz a 17,7 km-es távolságot 47 perc alatt teszi meg, ami 22,6 km/h átlagsebességnek felel meg (ez alig kevesebb, mint a MÁV-nál negatív rekorder Diósjenő-Romhány vonal átlagsebessége volt annak idején, és nagyjából fele a mostani menetrendben található legalacsonyabb átlagsebességnek). Ez nem extrém példa, sok ilyen van, de ez az egyetlen autóbuszviszonylat a országban, amit használok, így erről tudok nyilatkozni.

Előzmény: manhattani (37982)