vanyi94
Akkor némi emlékeztető jöjjön, úgy könnyebb lesz megérteni, hogy mennyi az annyi:
HV-s időkben (Rendszerváltás környékén konkrétan) a Létai út végén a Gázcseretelepnél fordult a 1Y és napi 7-8 járatpár 1Z járatszámmal a Kinizsi nyomdáig közlekedett, tehát 1 km-rel tovább. Ebben az időben is már sokan költöztek az ottani ketségekbe, és valós igény mutatkozott arra, hogy a végállomás ne ott legyen ahol. A lakók folyamatosan kérték az akkori szolgáltatót, a HV-t, hogy tegye meg ezt. Nagyon sokáig, évekig nem történt semmi, aztán a gázcseretelepi fordulót megszüntették, mögötte lévő terület beépült - kukoricás volt anno - és a végállomás kikerült a Nyomdáig. Ez az állapot konzerválódni látszik, hiszen a Külső-Létai út mintegy 700 méteres szakasza kapott aszfaltborítást, de tömegközlekedési szinten nem változik semmi a lakók folyamatos kérése ellenére. Pedig csak 700 méterről van szó, sőt még arra is emlékszem, hogy a lakók saját pénzből még a forduló megépítését vállalnák az út végén lévő kis hídnál, amire rendes terv is készült. Sajnos a fejlesztést az is gátolja, hogy az út további része nem önkormányzati, hanem a Nyírerdő Zrt. tulajdona, valamint a híd nem bírná el a busz súlyát.
Ezeket leszámítva itt lenne a lehetőség, hogy a DKV bizonyítson, az igényeknek megfeleljen, és legalább hétvégente egy midibusszal megteremtse az ott lakó közösség felé a tömegközlekedést. Ezzel szemben, csak igérgetések vannak, minden onkormányzati választás előtt a képviselőjelöltek ott rohangálnak mint a mérgezett egér, és ennyi. Komolytalan az egész DKV, hiszen a médiában lásd Klinikákon dolgozókért változtatásokat hajtanak végre azonnal, de évek óta kért apró változásokat nem képesek végrehajtani. A Bayk András kerti 8-10 ezer fős lakosság ennyit számít, de jön még hamura derű, és 2014, amikor is újra választások lesznek, és megint be lesz igérve mindez.
Szóval 700 méter sem megvalósítható, akkor mit várunk egy szolgáltatótól? De bezzeg Józsára fél tucat buszviszonylat az alapból kötelező, mert ott sok prominens személyiség lakik, és nekik bizonyítani kell a választók felé, hogy tesznek a városrészért valamit...
2011 vége van, DKV szolgáltat 30 hónapja, ikarus-ok helyett Volvok és Civisbuszok járnak, de a lakosság le van nagy ívben szarva, az igények és a kínált szolgáltatás még egy lapon sem említhető... Hát itt tartunk....