Ambzso Creative Commons License 2011.12.08 0 0 28928

Megosztanék, 2 gondolatomat az egyik a Venezia megszűnése a másik az utolsó Indó extrában egy publikált eredeti festésű Dácsiás kép megjegyzésével kapcsolatosan:

 

Tegnap este voltam kint a keletibe megnézni a Veneziát. Nem szoktam sűrűn ilyet csinálni, de 13 éves korom  óta elég sűrűn volt, hogy 2 naponta utaztam vele többségében Velencéig így gondoltam utolsók közt elbúcsúzok a vonattól, nekem hiányozni fog :O(

 

Minden menetrendváltozáskor szűnik meg vagy épp "születik egy új nemzetközi vonat" Transbalkán , Ovidius,Balt-Orient, Orient Expressz, Bega, Puskin és még lehetne sorolni még órákon keresztül a "Márkaneveket"

Valakinek egyszerű fotó téma, valakinek élmény volt látni, érezni mikor Cegléden haladt keresztül néha 15 -16 kocsival a Pannónia avagy épp utazni rajta. Messzi országból fáradtan hazatérő turista mikor Thessalonikibe éjszaka hullafáradtan támolygott az állomásra és már messziről észre lehetett venni a sötét éjszakába kéken csillogó magyar kusset, hálókocsit és tudta haza ért és hónapok után hallhat újra egy kis "magyar szót".

 

Sokat változott azóta világ megszűnt a közvetlen Görög és tucatnyi a világ más részéről hazatérő közvetlen kocsik. Haza térés helyet maradt az aggodalom vajon van-e helyem a vonaton vagy épp eladták másnak....??

 

Az uniós csatlakozás után a futurisztikus álmok szárnyra keltek, és sokan bíztunk abba, hogy sok elfeledett viszonylat újra erőre kap és vissza tér, de hát sajnos most még örülhetünk, hogy egy-két a Veneziával egy idős vagy öregebb vonat (Dacia, Tisza) még "él"

 

Sajnálom, hogy eddig jutottunk, remélem kicsit feledteti a szomorúságot a nyáron ismét újra indítani tervezett Isztambuli vonat.....

 

 

Dácsiás extrával kapcsolatosa egy kis megjegyzésem lenne:

Érdekes olvasmány, de én is mint a többi szakmabeli, hiányolom a Veszprémi részt. Tapolcai részben meg telis tele szakmai  avagy épp nyomtatási pontatlanságokkal. Nem tudtam eldönteni, hogy az M41-2157,2158,2162 kapott motorcserét avagy épp az M47-2157,2158,2162, mert én Dácsiára emlékszem nem csörgőre  :O)

Illetve az egyik Kubinszky doktor által publikált színes 1046-os Dácsiás fotó megjegyzésére, mi szerint nem túl sok színes eredeti fotó maradt fenn Dácsiákról.

Mellékleltem 2 darabot hírtelenjébe a 30-40-darabból ami az én gyűjteményemet képezi.

                             

 Elnézést a házi sárkányom kicsit elszabadult :O)

 

Van róluk fotó nem is kevés és elég jó minőségű csak addig míg valaki az Indóház nevében kér képeket az újságba természetesen  még „köszönöm szépen”-ért sem, és azt saját gyűjteménye gyarapítására használja fel, avagy ép a saját nevével közli le az újságban, addig szerintem ne is csodálkozzon a tisztelt szerkesztőség, hogy zárt kapukkal találkoznak.

 

Természetesen a kecskeméti kisvasúton dogozó Mk49-ről is vann fotó anyag...

 

Maradok tisztelettel: Ambzso