Ha az utastérben hallod a zörejt én két dologra tudok gondolni:
- vagy nagyon közel van az utastérhez (mondjuk a szélvédő alatti műanyag takaró, amit eltörtek)
- vagy bármi is legyen az, a fém kasztnihoz van rögzítve és így elvezeti a hangot
Nekem 75.000 -nél volt első szilent cserém, pedig a nem a világ végén lakon és sosem közlekedtem vele főldúton pl., szóval szilent-csere se lenne meglepő, de annak jellegzetes kopogó hangja van, olyan érzéssel párosulva, mint ha lötyögne az egész futómű.
Nekem egyszer volt ilyen műanyagos, berezonáló időközönként előjövő akusztikai élményem, nevezetesen a jobb ködfényszóró egyik lábacskája volt eltörve és az okozta, megragasztottam, megszünt. Az alsó kartervédő műanyag burkolatot könnyedén le lehet ellenőrizni, ha megemelteted a kocsit valami jóképű szerelővel, vagy futóművessel és szemrevételezed, meg van-e repedve, vagy megrángatod, meg van-e lazulva valami csavar, bár kétlem.
Én a helyedben rámannék a szélvédő alatti műanyagra, első körben kiszedném és megnézném úgy hallható-e a zaj, ha nem akkor meg szerezni oda egy újat a törött helyére. Amikor szeded ki!: először az ablaktörlő lapátokat kell levenni, majd nyitott motorház tetőnél olvalró megközelíteni a műanyagot, egy kis nútban van végig a műanyag lábacskája, onnan kell óvatosan egyik oldalról elindulva kipattintgatni (bár már úgy törött :)
Tipp: Ha ráadod a kocsira gyújtást, majd leveszed és megnyomob az ablaktörlő karját lefele, felmennek a lapátok szervíz pozicióba, azaz függőlegesen áll majd mindkettő. Így lehet lapátot is cserélni egyébként, de így lehet a karokat is leszedni.