kemenyadam Creative Commons License 2011.11.15 0 0 28877

 

Ha azt vesszük, hogy csak 4 fűtőházzal foglalkoztak, miközben szvsz az összes foglalkozott a típusokkal kisebb-nagyobb mértékben, akkor valóban elég sok minden kimaradt a témából; a téma elbírt volna két számot is, ha rendesen össze van rakva. Olyan érzésem van, mintha a szerkesztők sokat szerettek volna markolni, de végül keveset fogtak.

 

Lassan ideje lenne elővenni a régebbi számokat (például a púposról, Piroskáról, bivalyokról, öttengelyesekről szolokat; én még most is szívesen veszem elő ezeket a számokat, még ez valószínűleg jól el lesz rakva, pedig a dácsiák az egyik kedvenc mozdony típusom) és megnézni ezek hogyan hogy voltak összerakva (vagyis szerintem kevesebb gépészet és több sztorizgatás kellene az üzemről [például szembe kellene nézni azzal a ténnyel, hogy már 1-2 generáció felnőtt azóta, hogy gőzmozdonyok nem közlekednek menetrendszerűen és azt sem tudják hogy működik egy gőzős; nem hogy annak a részegységeinek változatainak mi a jelentősége - pedig a 375-324 szám jóformán csak arról szólt, hogy mely részegységek különbőztek a sorozatokon belül]).

 

És még két apróbb hiba-megjegyzés a számhoz:

 

- a listák között az M47 1012 aktívnak van írva az M47 listán, miközben a remot listán is ott van mint az M47 1331 "alapanyaga".

 

- Balassagyarmaton nem két mozdonnyal kezdődőt újra, hanem hárommal, mivel az M47 2041 is akkor került oda Egerszegről (ráadásul úgy emlékszem ez érkezet először oda, mivel akkor aktív gép volt, még a másik kettő csak letétes [kép is került be róla az újságba; feltűnhetett volna]).