Most tudom, hogy háborút robbantok ki, de én alapjában véve ellenzem ezt a korhoz kötött fizetési formát.
Miért ne kereshetne annyit, sőt akár többet egy 25 éves, mint egy 58 éves tanár? Honnan tudod, hogy melyik tanít jobban?
El kellen már felejteni ezt a posztszocialista vívmányt, hogy teljesítménytől függetlenül fizetünk, kor alapján. Pokornyi által vázolt fizetési forma, amit egyébként egy rakat fejlett országban alkalmaznak, sokkal jobb. Az első 5-10 évben felturbózni a fizetéseket, utána pedig a hátralévő 30-40 évben pár százalékkal emelni. Ha már mindenképp korhoz kötött a dolog.....
A másik, amit még sehol sem hallottam. Az összes oktatási szakértő, politikus, szabadgondolkodású azt szajkózza, hogy 'pedagógus teljesítmény mérés', amivel akár egyet is értenék, ha értelmesen csinálnák. Csakhogy nem.
Mert mire is készül rózsa és bandája? Hogy értékeljék a pedagógust a : - fenntartó, - szüllő, - kollégák, - pár bemutatóóra véleménye alapján. Azonban az oktatásnak tényleg ez lenne a célja? Ezeknek kell megfelelni? Nem hinném. A cél az lenne, hogy a bemeneti oldalon bejön a gyerek bután, a kimenetin meg kimegy képzetten.
Az, hogy a pedmókus ezt hogyan éri el, az legyen az ő dolga, a lényeg hogy elérje nem? Én pl. a saját óráim egy részét interaktív táblával, és szavazógépes munkával oldom meg. Ezt hogyan fogja értékelni a 'szakfelügyelő', mikor a 80%-uk még szavazógépet sem látott?
Inkább minden oktatási szinten teszteltetni kellene a gyerekeket. Alsó elején-végén. Felső elején-végén. Középsik elején-végén. Így lehetne látni, hogy ki mennyit fejlődött. Ezt már lehetne értékelni a pedamókus munkájában, de azt, hogy milyen szépen hámozza a narancsot.......
Sok itt a kérdés, kevés a válasz.