digium
2011.10.06
|
|
0 0
3615
|
Ha olyan ventit veszel (pl. EBM-Papst) amiben benne van a digitális vezérlés, akkor nincs szükséged ilyen több amperes szabályzókra, elég egy általában 2kHz-re beállított PWM-mel (vagy simán egy potival) jelet küldeni neki, a ventiben lévő microprocesszor fogja vezérelni a motort. Magyarán adod fixen a névleges feszültséget a tápon (piros=12V, 24V, 48V, kék=0V) és a PWM vagy analóg bemenet lábon (általában a lilán vagy sárgán) pedig a sebességet tudod állítani. Ez azért is jó, mert nem engedi, hogy nulláról egyből 100%.os padlógázon induljon a motor, hanem szépen folyamatosan (ugyan kicsi késéssel) veszi fel kívánt a fordulatot. Ezáltal nincs túlterhelés és így többszörösére növeli a várható élettartamot. Ha valami beszorul a lapátok közé, vagy csapágyashibás lesz, netán fordítva adod a polaritást, akkor nem fogja hagyni, hogy leéghessnek a tekercsek, mert nem engedi elindulni és X milliampernél többet semmiképp sem enged a motorra. Autós hasonlattal olyan, mint a 15 évvel ezelőtti régi porlasztós bovdenes gázzal kontra komputeres vezérlés piezós befecskendezés digitális gázpedállal. Ezeken a ventiken általában még fordulatszám kimenet is van, tehát a szabályzásnak lehet visszacsatolása is (pl. ha fagyni kezd a hőcserélő vagy eldugulnak a szűrők, akkor észlelhető, hogy csökken a fordulatszám). |
Előzmény: nemnyaralo (3614)
|
|