Ahogy a flotta öregszik és a karbantartási költségek erőteljesen növekednek majd a buszok esetében is, akkor visszasírja majd a DKV, hogy teljesen kinyirta a troli ágazatot.
És abba bele se gondoltunk, mi lesz akkor, ha lejár a 12 éves szerződés. Vagy felszívódik az ITK, vagy marad, de új járműveket kell venni. Nem csak azért, mert 12 évesen már egy üzemképes sem lesz köztük, hanem mert (elvileg) ennyi ideig futhatnak. Utána jön az újabb 140 (???) darab busz vásárlása, ami mégtöbb kiadást fog hozni, miközben pont elég tartozásunk lesz a 2-es villamos miatt.
A troliról annyit, hogy ha majd egy trolibusz jelenlegi árából lehet venni hidrogénes, vagy elektromos* buszt, és a fenntartásuk se lesz drágább egy troliénál, TALÁN rá tudok bólintani arra, hogy ne vezeték-építésre költsenek. Addig viszont nem.
* az elektromos buszoknál számolni kell azzal, hogy az akkumulátor - finoman szólva - nem véges élettartalmú, így sosem lesz olcsóbb fenntartani, mint egy trolibuszt.
Amíg viszont egyedül a dízelmotoros buszok (netalán hibridek) fenntartása olcsóbb (már ha olcsóbb!) a troliénál, ne mesterkedjenek a jóval környezetbarátabb eszköz elsorvasztásán!