Vargabetű Creative Commons License 2011.08.24 0 0 2491

 

Gigjökull, mellékelem a guglis térképen bejelöltem, merre is jártunk. Az utóbbi pár napban rákerestem, és érdekes dolgokat találtam. Régebbi fotókon egy tó volt, a gleccser aljában. A tavalyi Eyjafjallajökull kitörés első felében - amíg a központi jégsapka közepe alatt, a kráterben játszódott a kitörés - egy kisebb jökullhlaup miatt a tó törmelékkel föltöltődött. Ezért én a tó helyett már csak kőtörmeléket találtam. És be is autóztam a volt meder helyére - aztán meg csodálkozom, hogy nem volt kiépítve a gázló... még jóhogy. Még egy híd is volt régen, nyomát se láttam. Ezen a 2. fotón látszik a tó, a még teljes szélességű gleccser, és a kráter is. fotó a netről.

 

 

Nyiladur: kihagytuk, mert mi Aksja - Kverkfjöll környékén voltunk, és csak dél felől, a Sprengisandur felől nyílt meg. Inkább megkerültük a komlett Vatnajökullt a keleti parton, 1-esen, és megnéztük a tartalék látnivalót: Lakit és Landmannalaugárt.

 

Utak és folyók túlparázása: igen, jogos a megfigyelés. Netes puhatolózások, és a sok veszélyre felhívó infó ( lehetőleg 2 kocsival, gps nagyon kötelező, Európa legszarabb úthálózata, félelmetes magány fog rádtörni, stb) alapján én sokkal rosszabbra számítottam. A földutakon, a rosszabbakon 40-es, a joibbakon 90-es lehet haladni. Az útkövetéssel a legkisebb gond sem volt, sok, jó jelezés van. Gázlók nem veszélyesek. A Defenderrel akár "üvegig" is bele lehet gázolni a vízbe, nem került rá sor. A parkőrök egyszer érdeklődtek, nem tévedtünk-e el, minden rendben van-e, kell-e segítség! Bizonyára voltak rossz tapasztalatok, hogy kellő felkészültség és tapasztalat nélkül bajba kerültek, ezért a nagy hűhó. Persze fő a biztonság.

 

Jó utat-jó szelet:VB

Előzmény: rumos14 (2475)