1., első réteg nem túl vékonyan, de egyenletesen elken
2., első réteg érintőszárazsága (átlátszósága után) második réteg vastagon felken.
3., második réteg ujjal átdörzsöl, itt a lényeg a felületbe való dörgölés, nem kell nagyon cicózni, de legyen meg
4., száraz helyre letesz száradni, másnap ránézni és surlófényben már látni kell az összefüggőrepedéseket.
Amik a hibák lehetnek:
1., a rétegek túl vékonyak voltak. A második rétegnél, ha benne maradt az ujjlenyomatod, akkor ez eléggé lehetséges, hiszan a II. fázis masszálás után is kiterül szépen, tehát kellő vastagság esetén nyoma sem lehet az ujjadnak abban
1/a., nem elég vastag a II fázis, így nem lesz eléggé mély a repedés, és nem tartja meg az annak kiemelésére szánt anyagot, egyszerűen kitörlöd belőle
2.,nagyon meleg van, ilyenkor "puhább" a lakk. Értsd ezalatt azt, hogy annyira "nem köt meg", hogy repedjen és eleve döglassan száradt meg, csak később várható repedés, később, mint a megszokott
3.,nagy a páratartalom, ilyenkor ez a lakk nem reped meg. Ha hajszárítóval ráfújsz, akkor meg képes kicsiket repedni és nem is a legszebb rajzolatúra.
Ugyan kiteheted a napra, de akkor meg szétreccsen az egész rútul.
4., a nagy meleg miatt a kiemelésre használt cucc túl híg lett és nem ül meg a repedésben.
Vastagabb rétegekkel egy próbafán próbáld újra, akkor a rétegeket kizárhatod, mint hibaforrás, aztán hagyd lehetőleg száraz helyen száradni pl klímás autóban vidd magaddal vásárolni :) , és végül ha már látod a repedést próbáld kiemelni, ha nem marad a repesztőben anyag, akkor kenj rá száraz anyagot (mittoméén, korom, vagy hamu). Ha a hamu marad, de a kiemelő nedves cuc nem, akkor használj másik, melegre kevésbé összeolvadó kiemelőt.
De arra is figyelj, hogy ebben a dunsztos időben egy már megrepedt lakk is képes visszasimulni gaz módon. Tehát ha van repedés, akkor gyorsan emeld is ki, ne várj vele sokat.