Kedves Topictársak ! - (különös tekintettel a felsőveztékezés gyötrelmeivel is megbirkozókra.... :)))))
MEGAKADTAM.... :((((
Mivel a kezdet kezdetén - könnyelműen - egy Y-váltót terveztem a diorámába, hát most aztán fő a fejem a felsővezetékezéskor.
itt van ez a fránya "inflexiós pont" - piros vonal - ( a leendő tereptárgyak és a kitérő két ágának kellő távolsága miatt kellett így vezetni a nyomvonalat )

A "föléje hajló" madzag vezetésére több megoldás kínálkozik - de egyik sem az igazi... :((((
1. a munkavezeték iránytörése

(nyilvánvaló, hogy ezt csak tartókarnál lehet megcsinálni

ahhoz viszont ez - az A-B oszlop- és vezetéktávolság nevetségesen rövid :(

2. Ha keresztezem a vezetékeket (kép radio100jozsi-tól)

a helyzet még rosszabb, mert a modelldrót gyárilag forrasztott függesztékeit el kell vágni, hogy átférjenek a munkavezetékek keresztezéskor :

emellett túl sűrűek lesznek az oszlopok...
(Természetesen most még csak próbálok - még nem vágtam el, nem hajlítottam el a modellvezetékeket.)
Mit javasoltok ?