> Forrás?
És ez még csak az eleje volt:
A magyar államnak 17-18 milliárd forintnyi kártérítési kötelezettsége keletkezett az ADC-vel szemben a ferihegyi perben meghozott választott bírósági döntés miatt – jelentette ki a pénzügyminiszter. A pénzt a költségvetésből az előírásoknak megfelelően, harminc napon belül kifizetik, az ítéletet a magyar kormány végre fogja hajtani, hangsúlyozta Veres János.
A perhez egy, még az Orbán-kormány idején, 2001-ben hozott döntés vezetett, amely egyoldalúan felmondta a magánbefektetővel kötött szerződést – emlékeztetett Veres János. A szerződést 1997-ben a Horn-kormány kötötte a Ferihegy 2/B terminál megépítésére, de a Fidesz szerint az a magyar állam számára rendkívül hátrányos volt, így felbontották.
(...)
A pénzügyminiszter tájékoztatása szerint „sok pere van még függőben az államnak”, a repülőtér ügyében is zajlanak még perek, köztük olyanok, amelyekben többet követelnek, mint amennyi kártérítést a mostani eljárásban megítélt a bíróság.
(...)
Az ADC azért fordult nemzetközi választott bírósághoz, mert 2001-ben a légügyi törvény módosítása nyomán egy közlekedési miniszteri rendelet kizárólagos jogot adott a Budapest Airport Rt.-nek (BA) a terminál üzemeltetésre 2002. január 1-jétől, a BA tevékenységének megkezdésétől. Ezért egyoldalúan felmondták a szerződést az üzemeltetési joggal rendelkező Ferihegyi Utasterminál-fejlesztő (FUF) Kft.-vel. Az ADC ennek a lépésnek a jogosságát vitatta és kártérítési pert indított. Az ügy végül a felek által kijelölt washingtoni választott bíróság elé került.