djuice Creative Commons License 2011.07.13 0 0 13559

Ezzel kicsit vitatoznék, hogy "nem áll rá nagy cég a dologra".

Roland, Korg, Clavia, Hammond-Suzuki, Voce... Egyik sem olyan kezdő és kis cég, mint mondjuk a VB3-at tervező "manufaktúra", vagy ott volt a Native Instruments a B4-el. Ők is jelentéktelen cég voltak a fentiekhez képest és mindegyik a fizikai modellezés szintjén csinált jobb-rosszabb klónokat.

De mást, mondok: EMU A legnagyobb név a sampling alapú modellezésben, és meg lehet nézni a régebbi cuccait (pl. Vintage Keys modul) amiben nagyon nem orgonista szemszögből volt közelítve a "klónozás" (A B3 moduluk már azért más kicsit!)

Szóval szerintem a legnagyobb hiányosság, hogy mindenhol marketingesek vannak és ők kitalálják, nosza csináljunk orgona klónt, hátha enni fogja a piac (ugye kezdetben ez kihívás is volt a 100 mázsás szörny kiváltására, ha már minden digitalizált úgyis).

Amennyire olvashattuk, a Clavia elég komolyan gondolta a modellezést, mégsem mondható hogy maradandót alkottak, persze ebben az is benne van, ha elsőre megcsinálnák a tutit, 5 év múlva mit adnának el, ui. ma nincs olyan amit 40-50 évre terveznek, de még csak 10-re sem!

 

Egy szó mint száz, ha Tube vagy hasonlóan más nem veszi saját kézbe a minőséget leginkább közelítő úton a gyeplőt, meg kell elégedni a nagyok termékeivel. Viszont az is el lett már mondva, hogy sima szinusz generátort valódi lacira kötve is megelevenedik a "hang" tehát az oroszlánrész a klón fejlesztéseknél nem is nagyrészt a TG-ben lapul, hanem a laci modellben és legtöbbük ott vérzik el mint tudjuk.

 

 

(Az valóban igaz hogy a szinusz jelnek nincs felharmónikusa hisz ebből épül fel a hang, mint az anyag az atomokból, de az orgonánál ritkán szól sima szinusz, a többi meg már mind felharmónikus! Valamint amitől legjellegzetesebbnek van titulálva az mellette még zajt és torzítást is takar, ami megintcsak nem tiszta szinusz. ) :)

Előzmény: almost famous (13551)