Hallottam valami olyasmit, hogy annyit kellett volna fizetnie a Startnak a Pályavasút felé, hogy nem érte volna meg a jegykiadás.
Ezen ne lepődjünk meg. A Start is plusz pénzekért hajt a feladatkörükbe nem tartozó tevékenységek után (sorompózás - ha egyáltalán van még valahol az országban, Szilvásvárad, Abaújszántó mrh.), fordítva is működik a dolog. A MÁV is szeretne minél több bőrt lehúzni máson. Nem a pályavasúti dolgozók feladata a jegykiadás, vagy ha igen, annak megkérik az árát.
(Mellesleg ha piaci alapon működne a vasút, ez magától értetődő lenne. Egymásra licitálhatna a pályavasút, a helyi vegyesboltos stb... De erről még álmodni is felesleges.
Vajon megérné Maklár mintájára pénztárat nyitni ezeken a helyeken?
Szerinted? :-) Az állomás havi össz bevétle nem ér el egy főállású pénztáros fizetését. És az csak napi max 8 óra és egy fő. Amúgy szerintem ha úgy nézzük, Makláron is ráfizetéses a dolog, főleg kis távolságra váltanak jegyet, bár az utasszám jelentősnek mondható. Többségük bérletes utas, azt meg Egerben is meg tudnák váltani.
Így kedvezőbben jön ki a Start a dologból legalább, mint amikor még a forgalmista adta a jegyet?
Így ad majd jegyet a vjv, vélhetően az MJR bevételük nő majd, megkapja a munkavállaló azt a csekély plusz jutalékot. Bérletet ugye nem adhat, az a pénz majd megy a gépes pénztárakba (Start számára a legolcsóbb). Csakhát kötve hiszem, hogy minden ténylegesen utazó számára jegyet tud/fog majd adni a jegyvizsgáló, a jegybevételek biztosan csökkenni fognak, amely háát... könnyen lehet, hogy újabb érv lesz a gazdaságtalanságot hangoztatók számára.