aramjs1 Creative Commons License 2011.07.09 0 0 8330

Kínának mi is lehet a válós érdeke? Az, hogy az ő ipari övezeteihet lehető legközelebb találjon egy olyan helyet, ahol már az EU-ban, lehetőleg a schengeni határokon belül, jó szállítási útvonalakhoz is közel lehet. Elő kell venni a térképet, és elgondolkodni.

Legyen a kiindulópont Sanghaj! Onnan: Gdansk: 8000 km (kikötők, gyárak!!!), Varsó: 7950, Eperjes 8100, Kassa alig több, Szombathely 8500, Tököl 8300, Mezőkövesd 8200 km. Prága 8500, Drezda vagy Berlin 8400 (százasra kerekített értékek). Tehát pl. Gdansk oda-vissza 1000 km-rel kevesebb repülőút (nagy mennyiségű áru esetében ez a különbség éves szinten dollármilliárdokra rúghat!!!). De még Mezőkövesd is 600 km előnnyel indul a versenyben, és akkor tessék még belegondolni, hogy ugyanolyan képzettségű munkaerőt jóval olcsóbban lehet ott találni szabadon, nagyobb mennyiségben...

 

A reptér helyi ellenzői vajon mit mondanak majd akkor, ha mondjuk Gdansk lenne a befutó, és a lengyel állam vágná zsebre a befolyó vámok jelentős részét? Vajon nem mondanák, hogy a kormány hibázott, hogy hagyta kicsúszni a hasznot hozó beruházásokat a kezünkből? Vagy azt mondják, hogy legyen Magyarországon, de NE ITT, HANEM SZÍVJON MÁS, mi csak a hasznot kérjük!? Én se repesnék az örömtől, ha a fejem fölött megszaporodnának a nehéz szállítógépek, de ha ez a GDP érzékelhető növekedését hozná az országnak, akkor elviselném. Manapság nem a harcban kell a vérünket áldozni a hazánkért. Nem trianonozni kell a nagy hazafiaknak, hanem azt végiggondolni, hogy mi lehet az, amitől erősödik az országunk (és a szükebb értelemben vett környezetünk). Nem azért kéne harcolni, hogy "ne legyen", hanem hogy "legyen, de olyan, ami nekünk is jó".

Előzmény: Törölt nick (8329)