dude78 Creative Commons License 2011.07.08 0 0 4556

Gerhad Trost: Vasútmodellezés c. könyvében a következőket írja: "Mielőtt a számítást elkezdenénk, térjünk vissza még egyszer a nagyvasúthoz. Hegyvidéki fővonalakon rendszerint 25 0/00 (1:40) a még megengedett legnagyobb emelkedő. |...| A legtöbb modell-létesítményben a fővonal síkvidéken halad, a hegygerincre pedig kanyarokkal és emelkedőkkel tarkított mellékvonali pálya vezet. Ez annál is helyénvalóbb, mivel ez utóbbi esetben a vasútnál is nagyobb, 40 0/00 (1:25) emelkedőt engedélyeznek az előírások."

Lehet, hogy Trost mester rosszul írta, de nekem csak ez a könyv van meg. :) Irreális dolgokat nem akarok megvalósítani, de ez alapján gondoltam, hogy a 40 és 50 között nincs akkora különbség. Mellékvonalról lévén szó, amúgy is átlagosan 5 vagon megy fel, ezek is 2 tengelyesek. A Brawa BR 172 egyébként elég jól bírja a tempót, Winky durva emelkedőjén is felment 1 pótkocsival - 2-vel már nem, de azzal el sem indult, kell hozzá szerezni tapadógyűrűs kereket. De még egyszer mondom, irreális emelkedőket nem akarok építeni, viszont, ha ez az előírás, akkor nem kéne hiba lennie a tervben.

Előzmény: Törölt nick (4551)