Hogy lehet nem észrevétlenül betartani a lassujeleket ?
Például egy előre nem látott eseménynél pl síntörésnél az esetek túlnyomó részében nincs betartva illetve a vágányzárakat megelőző un technológiai lassujeleket sem tartják be. sajnos a lassújekere nem hat a vonatbefolyásoló a legtöbb esetben.
Ez pontosan ugyanaz mikor az utszélén felejtik a Közútépítőink a 20-as táblát a melósok meg már régen héthatáron is túl vannak.
Ugyanez megitélés alá tartozik a pályan munkások dolgoznak jelzőeszkönél történő hangjelzés nélküli elhaladás is.
Ezek a dolgok sajnos tények ezek kivizsgálásával dolgozom és rettenetes rossz a technológiai fegyelem.
Szigorítani meg minek egyszerűen nem csak a jelzéseket kell komolyan venni hanem azok kitűzését is.
Ha egy hete már ott van a "Péter " és nem látnak melóst a környékén senki nem fog figyelmeztető jelzést adni. Ugyanez van ha már két hete az árokszélén van egy 20-as tábla alacsony karón mindenki elmegy mellette-kivéve mikor sünjeink direkt befészkelik magukat az ilyen helyekre. Volt olyan őrült ötlet, hogy a vonatok sebességét is mérjék trafipaxszal.
Természetesen a judásóra a szalag a tachográf mindent elárul ujabban már a GPS-is ,de a tényeken sajnos nem változtat. Szummázom ,hogy mind a vasuton,mind a közúton ugyanolyan szabályszegések vannak.
Megvizsgáltuk a menetrendnélkül közlekedő mukavonatok sebességét (TVG UDJ FKG Mérővonat !!!, permetezővonat ) kezdve azzal, hogy a munkasebességet legtöbbször még a vezetője sem tudta-tolt menet rakott menet fékezett tömeg stb még a reálsebeség sem volt betartva. Volt olyan siklás ahol az engedélyezettt sebessség többszörösével haladt a munkavonat .
Szerintem csak nagyobb fegyelem kellene a szabályok betartása mindig egyéni !