"Butaság" igen az csak nem a részemről ! Ilyen buta szempontjai voltak a vasútépítésnk a nyomvonaltervezésnek már akkor is legalábbis a néptudatban ez terjedt el.
Ezzel kis példával szerettem volna érzékeltetni ,hogy a vasut félrefejlesztés már a gyökerekben húzódik meg.
Talán utána tud kedves olvasótársam nézni valahol annak a ténynek, hogy hadi szempontok hol és mennyire befolyásolták a vasutvonalak megépítésnek szempontjait.
Szerintem ez most is egyik elsődleges tény. Nagyon helyesen. Tudjuk, hogy annak idején csak "győzhettünk volna", nem is beszélve az ugynevezett Hátországvédelemről. Ez egy másik fórum kérdésköre .
A hadirakodók megépítése és fenntartása témakört kicsit járja körül !
Az állam szerepét a vasútépítésben minimálisra értékelni, talán ezt még egy mai túlművelt politikusunk sem tenné meg !
Az állam alkotta akkor is meg most is törvényeket törvényi feltételeket szabott és adott valamint a finanszírozást felügyelte (pénz adott ) bizonyos feltételek mellett. Lehet látni néhány vasutvonalunkon,hogy miért kellett éppen elérni az 50 vagy a 100 kilométeres hosszat !
Van egy nagyon jó térképem rajta vannak még a régi nagyúri birtokok azok határai a mai térképre vetítve szívesen átküldöm a linkjét . Egyrészt kismértékben igazolja állításomat másrészben, hogy elszórakoztassa a kedves olvasótársamat !
http://archivportal.arcanum.hu/maps/html/katfelm2b_google.html
Vigyázz függőséget okoz !