zsitvica Creative Commons License 2011.06.30 0 0 37800

Amennyiben kiragadunk egy mellékvonalat példának. Az ominózus vicinális már kezdetek kezdetekor azért épült hosszabbra, vagy rövidebbre,mert az állami finanszírozás azt követelte meg és ugye vagy át kellett menni a gróf úr birtokán a a vasútnak vagy nem.

 

Butaság 1:

A mai vicinálisaink 99,9%-a NEM állami beruházásként épült, hanem magántőkéből, magánvasútnak. (HÉV-nek).

Az állam szerepe minimális volt, a jogszabályi feltételek előírására és azok betartásának ellenőrzésére terjedt ki.

 

-----------------------------

 

Amennyiben a 60-as években átépítették a vasutvonalat akkor meg  jött a Nagy Testvér meg a hadi szempontok, nehogy az állomás miatt lebombázzák a falut......

 

Butaság 2:

a hazai vicinálisok megtartásába vagy megszüntetésébe se a nagy testvér nem szólt bele, se hadi szempontok.

az "átkosban" az országok közötti fegyveres harc megindulásától számítva nem számoltak egységes, működő vasúthálózattal.

1960-/1970-től a hazai katonai vezetés a mozgósítás, felvonulás és a béke idejű hadszintérelőkészítés időszakában számolt vasúti szállítással.