Nagyon sokat járom az országot busszal, vonattal, gépkocsival.
Sajnos a közösségi közlekedés szinvonala országos szinten kritikán aluli. Azt hiszem ez itt nem vitatéma.
Talán egyedül a taxis közlekedés ami kilóg a sorból viszont azt ritkán veszem igénybe, mivel teljesen magánkézben is van ez a fórum nem hivatott a gondjai ecsetelésére.
Végig gondolva a "Volán " társaságok sorsa sem fényes. Fel lehet hozni, hogy nem vesznek részt az utak fenntartásában, dehogy nem hatalmas "társasági "adót fizetnek.
A vasuttársaságok pedig önfenntartókként kezelik az infrastrukrtúrájukat.
Talán ez is ki van sarkítva valahol ezért kapják az állami finanszírozást. Mindenkiben felvetődik, hogy erre is kellene felhasználni.
Szép a gondolatmenet.
Nézzük csak meg mi valósult meg ebből .Ha durván fogalmazok szinte semmi ha még szigorúbban akkor valami minimális feljesztés volt ami aztán végképp nem ért semmit.
Amennyiben kiragadunk egy mellékvonalat példának. Az ominózus vicinális már kezdetek kezdetekor azért épült hosszabbra, vagy rövidebbre,mert az állami finanszírozás azt követelte meg és ugye vagy át kellett menni a gróf úr birtokán a a vasútnak vagy nem.
Amennyiben a 60-as években átépítették a vasutvonalat akkor meg jött a Nagy Testvér meg a hadi szempontok, nehogy az állomás miatt lebombázzák a falut...
Végül is a településszerkezetet nem követte a vasutvonal, amikor meg különböző korrekciókkal lehettet volna racionalizáni a nyonmvonalat akkor meg jött a nincs pénz című magyarázat.
Senki nem gondolt arra, hogy a közúti szállítás nem fogja tudni kiváltani a vasúti szállítást. Nem is kellett volna erre törekedni ,de ugye ekkor előtérbe kerültek az egyéni érdekek.
Később a különböző KFT-k megalakultak viszont pénzt senki nem fektetett a " vállakozásokba" .
A vasúti pálya közben teljesen tönkrement most ott állunk a part szélén várjuk, hogy megszüntessék a vasutvonalat mert gazdaságtalan.
Igy bezárult a kör.