Nyilván mindkettő nem lehetne része a project -nek.
Miért nem? Semmi nem tiltja... :-)
Valahogy "kettőből kellene egy (működőt) csinálni", tehát arra rávenni a tulajt, hogy az EGYIKTŐL (műszakilag jobban egyben lévő) váljon meg, a másik maradhat ott repinek, szobornak.
A probléma ott van, hogy mindkét kocsiból azonos dolgok hiányoznak és azonos dolgok vannak meg, tehát egyikből nem tudod a másikat megcsinálni felpótolni sem. Helyszíni szemrevételezéssel pedig egyáltalán nem biztos, hogy sikerül kiválasztani azt, amelyik vázszerkezete valóban a jobb, főleg úgy, hogy a vázszerkezet egy részét (kaszni belülről) semmiképpen nem látod, mert burkolat van rajta (beépített belső térrel).
Mivel a menetkapcsolók hiányoznak, ezért gyártatni kell belevalót, ami, mint írtam, nem két fillér. És ezen kívül valamennyi alkatrészét (motor, légfékszelep, stb.) ellenőriztetni kell, szakemberekkel, ez esetleg megy olcsón is. Ha javíttatni kell, az már nem valószínű. Pótolni kell a főáramú kábeleket, ami már milliós tételt jelent majd. Hiányoznak az ellenállásmezők. Lemezből lehajlítani megfelelő eszközökkel, meg hegeszteni alá egy keretet laposvasból nem nagy történet, bár a hozzávaló jópár négyzetméter lemez ára is több tízezer forint és akkor porcelán, ellenálláshuzal még nincsen benne!
Maga a történet pedig úgy indul, hogy a villamost (az egyiket) el kell onnan hozni, ami 500-600e Ft alsóhangon! Innentől kezdve pedig, még sok nonprofit munka mellett is talicskával lehet beletolni a pénzt heti szinten. És még sok-sok részletről nem esett szó...
Tudom, mert sok éve foglalkozom ezzel, de mondhatnám akár a KBK, a NoHAB-GM vagy a megszűnt Klub C50 példáját is.