Lovrin
2011.06.29
|
|
0 0
37783
|
"Új építés, vagy átépítés hasonlít abban, hogy mindkettő valamilyen fejlesztés."
A ló és a szamár hasonlít abban, hogy mindkettőnek négy lába van. Direkt az új építésekről írtam, a fejlesztéseket nem keverném ide.
"Az a bajom, hogy az általad hozott példa viszonylatok jó része viszont igencsak szerény ahhoz, hogy ott vasutat építsünk."
Pont ezzel a mentalitással van bajom: - új közutat tervezünk akárhova, mert úgyis lesz rajta forgalom - új vasutat nem tervezünk sehova, mert úgysem lesz rajta forgalom De tudod mit? Nézzük meg, merre van a közúton forgalom, és fejlesszük ott a vasutat.
"Agonizáló mellékvonalak folytatásának semmi értelmét nem látom." Pl. hogy ne agonizáljanak, hanem vezessenek valahonnan valahová. Egy 100-150 éve tervezett vasúthálózat kevésbé versenyképes, mint egy 70-50-10 éve tervezet közúthálózat. Igazodni kell az igényekhez, azt nem lehet mondani, hogy pl. a Déli Vasút olyan jól eltalálta 150 éve az igényeket, hogy ma is pont azokra a vonalakra van szükség.
"Meg honnan lenne rá akkora forgalom egyáltalán? Mert ha nagyon komoly igények lennének, akkor ezek legalább egy részének a kerülőirányokon meg kéne jelennie."
Azt felejted el, hogy a forgalom jó része nem is létezik, ha csak kerülő útirány van. Az új közlekedési kapcsolatoknak önmagában forgalomerősítő hatása van. Nézd meg a Mária Valéria híd forgalmi adatait: http://hu.wikipedia.org/wiki/Mária_Valéria_híd Hozzáállhattak volna úgy is, hogy évi 45000 emberre nem építünk Duna-hidat. A szegedi vasúti hidat már 60 éve számolgatják, de hát jól meg kell gondolni, mert vasúti fejlesztés.
"Pl egy Nagykerekinél is mekkora forgalom lenne?" "Kunbaja fele is mi menne?" - vonat :)
Itt sem a szomszéd két falu összekötése a lényeg, hanem hogy legyen-e Dél-Alföld-Dél-Dunántúl, vagy Debrecen-Nagyvárad vasúti összeköttetés.
|
Előzmény: Törölt nick (37746)
|
|