cs!rke Creative Commons License 2011.06.25 0 0 3461

Első körben nem is a gázt kell nézegetni, hanem a hibatárolót. Nem jelez-e ki alacsony, vagy magas nyomást. Illetve amit otthon, laptop nélkül is meg tudsz nézni, hogy álló helyben, min-re tekert klímával megy-e az elektromos ventilátor. A klímásom szavaival élve: addig nem nyúl a gázrendszerhez, amíg a plusz ventilátor nem 'tutul'. :)

Sokat futott autóknál a ventilátor szénkeféje elkopik, és nem megy. Ezáltal kis sebességnél, vagy álló helyben a kondenzátor hűtése nem elégséges, túlmelegszik, megnő a nyomás a rendszerben, és a nyomáskapcsoló lekapcsolja a klímát.

Mellette érdemes a vízhőfokot is nézni, mert a túl magas vízhőfok (valami 109, vagy 112 fok környékén) miatt is lekapcsolja a vezérlő a klímát. (szintén nem megfelelő hűtés közrejátszik)

Természetesen a gáz mennyisége is lehet a ludas, de ezeket talán egyszerűbb először megnézni.

Előzmény: Szimpa23 (3458)