vrobee Creative Commons License 2011.06.24 0 0 37734

Másrészről én olvastam olyan cikket, hogy egy újonan megépült infrastuktúrával szemben az az alapvető követelmény, hogy a működtetés, fenntartás költségeit kell, hogy kitermelje a használati díjból eredő bevétel

 

???

Egy méter közutat nem lehetne építeni, hiszen itt az externália sokszor a nagyobbik, vagy az egyetlen tétel.

Ezek valamilyen úton-módon visszacsorognak a költségvetésbe. Kimutatni, kiszámítani talán lehetne őket, de teljes mértékben valós pénzmozgássá tenni szerintem nem nagyon. Még annyira valóssá sem, mint a vasútnál a PhD.

 

Ráadásul én megnézném azt is, hogy pl egy nem PPP-ben, hanem simán állami beruházásból épített autópályaszakasz esetén is vajon minden évben ilyen sokmilliárdos tételek keletkeznek-e

 

Hát el tudom képzelni, hogy van valamennyi különbség az egyes finanszírozási módok közt. De azt nem hiszem, hogy nagyságrend. Egy autópályát megépíteni és fenntartani is rohadt drága dolog. Az építési költség meg ha nem azonnal, akkor hosszú távon, folyamatos kötelezettségként jelentkezik.

Előzmény: Dénes Balázs (37732)