C.Miki Creative Commons License 2011.06.14 0 0 1043

Az biztos...... Úgy látom hogy elég tág látókörűek itt az arcok, és ez tök jó! :-)  Ezt például nem tudtam hogy te meg Peti is érdekelt repülőgépmodellek terén.  Talán azt még nem említettem nektek, hogy nálam meg a meglévő autó-motor buzériához hozzájön egy kis vasúti vontatójármű, busz, és repülőgépek iránti érdeklődés, ez még a gyermekkor hozadéka. :-)  Apám próbált a repülőgépek felé is "nevelni", de autó-motor imádat lett a vége.  Pedig sokat vitt a reptérre magával, tetszett is nagyon, de valahogy mégsem ezirányba végeztem az iskoláimat. Pedig még az általános iskola utolsó évében is olvastam hajtómű-szerkezettan, sárkányszerkezet, gépészet, sugárhajtómművekkel, légcsavaros gázturbinákkal ( ez is már oldtimer... ) foglalkozó magyar alapműveket, hátha meggondolom magam és belevágok ebbe a kicsit bonyolult, de szép szakmába. Nem voltam jó matekos, és ezért IS hagytam ki.   Hát, kicsit bánom........... Látom te képben vagy a gépek terén!  :-)  A Focke-Wulf, Messerschmidt, Zero, stb... tényleg nekem is kedvelt típusok.  Apámnak tán van 2-3 második VH-s gép, de ő inkább a 60'-as 70'-es évek polgári repüléséből gyűjtött, mert főképp ilyenek dolgozott.  Egyik nagy kedvence az Antonov An-2, itt nyíregyházán anno szinte csak ilyenekkel foglalkozott, betyáros egy ruszki dög. :-)  De borzasztó megbízható, igénytelen!  Másfél fedeles  konstrukció, teher és utaszállításra is alkalmas, 9 hengeres Szvecov csillagmotor 1000 lőerővel, akár 260-al is téphetett. :-) Régen volt sok, azonban ma már inkább oldtimer, Nyíregyen viszont van még lajstromban, nyáron szúnyogozni járnak vele.  Iszonyat hangja van!!! :-)  Viszont kint már szigorúan oldtimer, faterék 3-4 darabot is restauráltak már, amik most Angliában, Malajziában, Johannesburgban parádéznak stb.., időnként ők járnak javításokat elvégezni, mert ott a kutya nem mer hozzányúlni.  Angliából úgy 6 éve szárnyon hoztak haza egy ilyet javítás után, az angolok nem akarták elhinni hogy az "őrült magyarok" haza akarnak repülni vele. :-))  Pedig így volt!  Rá egy hónapra az angol Aero magazin egy teljes fotós cikket közölt róluk, valami "Antonov Odyssey" címmel, faternak megvan a magazin asszem.  Bár neki még a 60'-as évekbeli "Repülés" számok is megvannak. :-) 

 

Van itt négy kép a nyíregyi reptérről ( NEM SAJÁT! ) és az említett gépről.  Most nem merek rá megesküdni, de asszem hogy a kék-piros-fehér AN2-es járta meg Angliát.  Megkérdezem majd fatert.  A sárga PZL azóta már kész van. :-) 

 

 

 

Előzmény: blink_182 (1032)