Az biztos...... Úgy látom hogy elég tág látókörűek itt az arcok, és ez tök jó! :-) Ezt például nem tudtam hogy te meg Peti is érdekelt repülőgépmodellek terén. Talán azt még nem említettem nektek, hogy nálam meg a meglévő autó-motor buzériához hozzájön egy kis vasúti vontatójármű, busz, és repülőgépek iránti érdeklődés, ez még a gyermekkor hozadéka. :-) Apám próbált a repülőgépek felé is "nevelni", de autó-motor imádat lett a vége. Pedig sokat vitt a reptérre magával, tetszett is nagyon, de valahogy mégsem ezirányba végeztem az iskoláimat. Pedig még az általános iskola utolsó évében is olvastam hajtómű-szerkezettan, sárkányszerkezet, gépészet, sugárhajtómművekkel, légcsavaros gázturbinákkal ( ez is már oldtimer... ) foglalkozó magyar alapműveket, hátha meggondolom magam és belevágok ebbe a kicsit bonyolult, de szép szakmába. Nem voltam jó matekos, és ezért IS hagytam ki. Hát, kicsit bánom........... Látom te képben vagy a gépek terén! :-) A Focke-Wulf, Messerschmidt, Zero, stb... tényleg nekem is kedvelt típusok. Apámnak tán van 2-3 második VH-s gép, de ő inkább a 60'-as 70'-es évek polgári repüléséből gyűjtött, mert főképp ilyenek dolgozott. Egyik nagy kedvence az Antonov An-2, itt nyíregyházán anno szinte csak ilyenekkel foglalkozott, betyáros egy ruszki dög. :-) De borzasztó megbízható, igénytelen! Másfél fedeles konstrukció, teher és utaszállításra is alkalmas, 9 hengeres Szvecov csillagmotor 1000 lőerővel, akár 260-al is téphetett. :-) Régen volt sok, azonban ma már inkább oldtimer, Nyíregyen viszont van még lajstromban, nyáron szúnyogozni járnak vele. Iszonyat hangja van!!! :-) Viszont kint már szigorúan oldtimer, faterék 3-4 darabot is restauráltak már, amik most Angliában, Malajziában, Johannesburgban parádéznak stb.., időnként ők járnak javításokat elvégezni, mert ott a kutya nem mer hozzányúlni. Angliából úgy 6 éve szárnyon hoztak haza egy ilyet javítás után, az angolok nem akarták elhinni hogy az "őrült magyarok" haza akarnak repülni vele. :-)) Pedig így volt! Rá egy hónapra az angol Aero magazin egy teljes fotós cikket közölt róluk, valami "Antonov Odyssey" címmel, faternak megvan a magazin asszem. Bár neki még a 60'-as évekbeli "Repülés" számok is megvannak. :-)
Van itt négy kép a nyíregyi reptérről ( NEM SAJÁT! ) és az említett gépről. Most nem merek rá megesküdni, de asszem hogy a kék-piros-fehér AN2-es járta meg Angliát. Megkérdezem majd fatert. A sárga PZL azóta már kész van. :-)