Ex Récseis Creative Commons License 2011.06.13 0 0 9508

ksly435

"A 435-ösöket már így gyártották, hogyha a csengőt megnyomod csak az összajtóval vagy az elsőajtónyitóval tudsz közben ajtót nyitni.Egyébként, ha végiggondolod nem olyan nagy hülyeség, mert így a csengő lenyomása után már nincs lehetőségük új ajtót kinyitni a fel-le "ugrálásra" ezzel is megosztani a sofőr figyelmét."

 

Humarci

"és vannak olyan kocsik amiknél csengő után is tudsz nyitni... és nem is egy kocsi ilyenés az unikum ahol vagy szórakozás vagy beleszarás de nyitóval nem csinál semmi, míg a vészcsengővel nyitsz :O"

 

ksly435

"Talán az ex-récseis kocsik...Abban a garázsban kötöttek át jópár kapcsolót a megfelelő műszerfalelrendezés érdekében, ha jól emlékszem..."

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=102327676&t=9109021

Eredetileg az ajtócsukó törölte a nyitás engedélyezést, de a műszerfal átalakításakor az autóbuszvezetők kérésére az indításjelzőre átkötése is bekerült a technológiai utasításba.Csak -mint már említettem- nem mindenhol hajtották végre az utasítást.(Egyébként az indításjelzőre átkötni igen bonyolult munka, talán 1 percig is eltart :-)))  )

 

Az IKARUS a 415 és 435 típusokat az EU előírásainak megfelelően, külső vésznyitóval is felszerelte. De nálunk "természetesen" a kedves utasok visszaéltek vele, a megállóban már becsukott, vagy csukódó ajtókat visszanyitották. Olyan is volt, hogy a piros lámpánál várakozó busz utasa az ablakon kihajolva nyomta meg a vésznyitót, és szállt le a buszról. Ezért elrendelték a vésznyitók megszüntetését. Átkötöttük vészcsengőnek, így azért maradt egy  vészjelzési lehetőség. (Ezek után amikor a "kedves" utas megállón kívül fel akart szállni a buszra, és megnyomta a gombot, nem nyílt ki az ajtó, csak a buszvezetőnek jelezte a kísérletet. És ugye, legszebb öröm a káröröm!!!  :-)))  )

Előzmény: ksly435 (9450)