C.Miki Creative Commons License 2011.06.12 0 0 1008

Pillanatnyi állás hajnal fél 4 felé közeledve:

 

Kúrva hosszú, kb 2 óra hosszáig tartott a safety car-os dolog, mert a Mulsanne-ban elég komolyan megsérülhetett a szalagkorlát Rockenfelner Audija miatt, és azt javították kifelé.  Volt ott egy rakás nép, vagy 3 furgon meg egy markológép.

 

LMP1-ben az Audi vezet változatlanul, mögötte három Peugeot 908-as, ( Pagenaud / Wurz / Sarrazin ) az utolsó autó 1 kör hátrányban van az Audihoz képest.  Az Oreca 908-as defekt miatt visszaesett a 8-ik helyre, mert bal első felfüggesztést, orrkúpot is cseréltek az autón. De szerintem hamarosan vissza fognak térni az 5-ik helyre. Legjobb benzines még mindig a Pescarolo Judd, amely pillanatnyilag az 5-ik.  Az Oak Racing egyik Pescarolo Judd-ja kiesett az LMP1-es kategóriából.   

 

LMP2-ben az első helyen a Graves Motorsport Zytek Nissan, ( Lombard ) második helyen Oreca Matmut Nissan, ( Kraihamer ) harmadik helyen Level 5 Motorsports Lola-Honda, Bouchut-val a cockpitben. 

 

GTE Pro-ban Corvette vezet Magnussen-el, második helyen AF Corse Ferrari Vilander-el, harmadik helyen a Prospeed Porsche 911 RSR Holzer-el.  Az esélyesnek tűnő BMW-k a 6-ik és 9-ik helyen vannak.  Számomra kicsit meglepő a Porsche-k halvány szereplése, és az is, hogy a két Lotus Evora még mindig megy, a 12-ik és 16-ik helyen vannak.  Ebből a kategóriából is búcsúzott egy autó, a Jota Aston Martin Vantage-a, de ezen már meg sem lepődtem az Aston-ok LMP1-es szereplése után.  Teljes csőd nekik az idei Le Mans.  Ez a reklám nem fogja fellendíteni az utcai 40-50 millás fostartályaik eladási statisztikáját. :-) 

 

A GTE Am-ben is jól megy a Lartre Competition Corvette, második és harmadik helyen Porsche 911 RSR-ek vannak.  Ebben a ketegóriában még talpon van egy Aston Martin, és búcsúzott végleg a CRS Racing Ferrari 430-as. Én örülnék neki ha a két GTE kategóriát Corvette-k nyernék, messze a legkomolyabb gépek ezekben a kategóriákban,iszonyat profik, és csodás az öblös V8-as bömbölésük, nem az az aranyba csomagolt szar visitós cigány Ferrari, vagy az agyig unalmas 911.  A Corvette-hez képest ezek fingok.  Szerintem.   

 

Szóval ez van most, a kommentátorok is össze-vissza beszélnek már. :-)  Főleg az tetszett amikor olyan éjfél körül telefonon bekapcsoltak egy csajt, aki ott van Le Mans-ban mint pályabíró.  Hát a megnyilvánulásai alapján vagy 20-as, 25-ös IQ-ja lehetett, gondoltam is magamban, hogy ha ennek a posztjánál kigyulladna egy kocsi, mire elkezdené oltani már szarrá égne az egész. Álítólag 6 magyar pályabíró van kint, hát remélem hogy ez volt a leghülyébb köztük, és nem a legokosabb. 

 

Na megyek kávét főzni.