C.Miki Creative Commons License 2011.06.11 0 0 999

Hát nem mondhatjuk hogy eseménytelenül indult ez a Le Mans.  Már a rajt után is egész jó verseny alakult ki az LMP1-es nagy gyári csapatok közt, 1-2 meleg helyzet is volt, egyenlőre gyorsabbnak tűnik az Audi.  Ez a baleset meg........... McNish nem bírt a vérével.  A Dunlop híd utáni lejtős jobbosban bezúzott egy másik Audi, meg egy GTE Am-es Ferrari mellé, és ez utóbbival ki a homokágyba, aztán valami kúrva nagy erővel feltekeredett a gumifalra.  Annak a másik oldalán pályabírók, fotósok álltak, a leszakadó alkatrészem meg záporoztak ezerrel.  Dúrva volt nagyon!  Igaza volt a kommentátornak, Istenke nézi a versenyt mert itt akár haláleset is történhetett volna.  Most dolgoznak a gumifal helyreállításán.  A Luxury Racing 458-as Ferrariban Anthony Beltoise ült, ő visszajött a boxba, jelenleg is ott van.  Az Audinak kampó van, totálkár. 

 

Jelenlegi állás:

 

LMP1-ben két Audi vezet ( Bernhardt / Treluyer ) őket négy Peugeot követi, a hárim idei fejlesztésű, és a tavalyi Oreca 908-as, Montagny / Wurz / Bourdais / Lapierre sorrendben.  Az első 6 autó 16 másodpercen belül van.  Legjobb benzines a Rebellion Lola, Bleekemolen ül benne jelenleg. Az Aston Martin-ok fostartályok nagyon, már csak az egyik megy, ki tudja meddig még. 

 

LMP2-ben Oreca Matmut Nissan-ja vezet Premat-val, ezt Oak Pescarolo követi Charouz-al a cockpitben.  Strakka Racing a 3-ik helyen van. 

 

GTE Pro-ban Corvette-k jól mennek, mögöttük Porsche és Ferrari-k. A Lotus fostartályok még mennek.  A GTE Am-ben eddig Ferrari az első helyen, de ezek az eredmények még semmit nem jelentenek, pillanatról-pillanatra változhatnak, főleg itt a GTE kategóriákban minimálisak a különbségek. 

 

Már felkerült a Youtube-ra egy videó a balesetről, nem túl jó minőség de látszik aminek kell.