A benzin árát is így nézed? A kenyérét, sertéshúsét is?
Miért van az, hogy a világon mindent abszolút összehasonlításban néz az ember, egyedül a tömegközlekedési jegy, amit mindenki a fizetésekhez akar igazíttatni?
Azt már csak halkan teszem hozzá, hogy, ha a követeléseknek (és a mai, jelen topicot indító gondolatsornak) megfelelően jelentősen csökkenne a jegyek, bérletek ára, akkor ugye állami pénzből kellene a kieső bevételt kipótolni - akkor meg azért sivítozna mindenki, hogy miért támogatják a tömegközlekedést ennyire, miközben az autósoktól meg csak elvesznek.
A példaként általában előttünk álló Nyugat-európai közlekedési modellek általában arra épülnek, hogy magas minőséget kínálnak, magas jegyárakért. Ott ezt mondják: az autó dugóban áll, nehéz vele parkolni, de, ha ez neked nem tetszik, és helyette szívesen tömegközlekednél, akkor nyúlj a zsebedbe. Németországban, Ausztriában, Svájcban, de még Spanyolországban is, a tömegközlekedés már 1 embernek is drágább, mint az autózás. Ott a tömegközlekedés nem a szegények eszköze. És, ennek megfelelően, nem is ciki vonattal utazni.
Ennek a másik oldala, hogy ahol nincs sok dugó, könnyű parkolni, oda nem is nagyon visznek tömegközlekedést. Olyan kertvárosi területeken, ahol mondjuk Budapesten 10 percenként jön egy busz, Berlinben óránként jön valami, hogy az a néhány idős ember, aki már nem tud autózni, meg a gyerekek, ők is utazhassanak.