C.Miki Creative Commons License 2011.06.08 0 0 893

Gondoltam is hogy tetszeni fog az 500-as Gilera. Nekem is megvan.  Te szereted a naked gépeket, na hát ez naked. :-)  De tényleg nagyon szép kidolgozású, megkockáztatom, az egyik legszebb 1/22-es Protar.  Nagyon kemény gépnek számított ez akkoiban.  Sor4-es blokk keresztben, hengerenkénti Dell'Orto-k, Marelli gyújtás, ha jól tudom 70 lovas volt, és 250 km/h-t tudott. Elől-hátul dobfék... :-)) És érdekes, de léghűtéses volt.  Az 1955-ös verzió kapott egy teljes burkolatot.  Én a helyedben megtartanám a Protar gépeket, mert nagyon ritkán lehet ezekhez itthon hozzájutni, szerencsés voltál.  Ja, és főleg hogy ennyiért vetted őket! :-) 

 

A protar eddig ezt a 3 féle Gilera-t gyártja, legújabb kiadású az 1950-es Umberto Masetti gépe.  Ez a név akkoriban olyan volt mint ma Valentino Rossi.  Szeretnék még egy ilyet, és a burkolt 55'-öst. 

 

 

 

Ezek pedig lentebb olyan 1/22-es Protar-ok, amik még nagyon hiányoznak nekem, és nem azért mert ritkák meg drágák, ( sajnos azok...de nagy szerencsével ki lehet szúrni jó vételt, idehaza viszont 1% esélye van... ) hanem mert legendás gép mindegyik, mérföldkövek a mindenkori MotoGP-ben.  Nemrégiben egy ilyen Leslie Graham 500-as AJS a veterán kelt el potom pénzért, lekéstem róla, azt hittem agyvérzést kapok.  Zsír új, külső papírdoboz is volt hozzá.  A Geoff Duke Norton sem egyszerű, láttam már ebay-en 5-6 rongyért elkelni ilyet..... Az MV Agusta-k nekem főleg kötelezőek lennének. (a 67'-es 3 hengeres, Agostini féle 500-as van meg nekem ) A többiről nem is beszélve...

 

 

 

Előzmény: pedrito77 (877)