A tudás és oktatás is differenciálódik, kezdve ott, hogy manapság az egyetemi oktatók, tanárok (tisztelet a kivételnek), saját tudásuk menedzselésével és eladhatóságával van javarészt elfoglalva azt féltékenyen őrizve, hogy tudásból a lehető legkevesebbet adjon át, ezért sorra jönnek ki a mesterüknél kevesebbet tudó doktorok, és tudás veszik el.
Folytatódik ott, hogy bemész egy könyvesboltba és nevetséges terjedelmű, felületes, tényleges infó helyett szószaporítással telerakott szakkönyveket vásárolhatsz, mert lassan már minden mondatot új könyvben akarnak kiadni.
Folytatódik ott, hogy egyre szükebben a szakterületre koncentrálnak, egyre kevesebb oylan ember van aki a tudományos társterületeket összekapcsolva tudna innovatív alkotó gondolkodással munkát végezni, helyette phd fokozattal gombokat nyomkodnak egy erőműben a háttérfolyamatok részletes ismerete nélkül, aztán ha probléma van, akkor ott vagyunk fukusimánál.
Kezdődik ott, hogy általános iskolában lassan már nem tanítanak természettudományokat.
helyette állami szabályozással akarják megvédeni az embereket a világunkat mozgató természeti törvények hatásaitól. "Hypó, tilos meginni!" stb...