Keresek. Két cikket is találtam korábban a témában. Az Ave Maria nem igazán opera :))) de igényelné kicsit a klasszilusan művelt hangot, kiszámított levegőbeosztást...stb. Mylene-nek nem ilyen "kultúrhagja" van és az amúgy JÓ. Az operás hang magasban kevébé artikulál, inkább aláveti magát a hangmagasság és a hangképző szervek összehangolásának. (csúnyábban fogalmazva majdnem sikít... - remélem nincs operabarát itt :))) Egyszer dolgoztunk Kincses Veronika archiv anyagain a stúdióban, és bizony ott sem érteni a magasakat. A kíméletes szerzők ezekre a helyekre nem is írnak rendes szöveget, csak egy elnyújtott haháhaháhahááá-t ami könnyen kijün. Mariah Carey fütyülés magasságig képes ezzel a technikával erőteljes stabil hangokat kiadni... De az más világ.
Mylene temészetes hangon próbál olykor kemény magasságokat énekelni, és ez nagyon nehéz. Pedig kicsivel lejjebb bőven van hangterjedelme egész komoly mélységekig. P.l ezt az Ave Maria-t lejjebb engedtem volna neki egy szekunddal, és akkor hiba nélkül "kijön". A nép nagy része észre sem vette volna, csak Schubert és pár abszolút hallású, kukacos audiofil :))
Könnyen tettenérhető, hogy hol van az igazi kényelmes hangfekvése, és az sem kevés. Egyáltalán nem.
A természetes hangfekvésben képes az ember halkan is énekelni finom vibrátókkal:
Képes kellemesen játszani a hangjával, mint egy hegedűvel finom átmenetekkel, dinamikával, hibátlanul (szegény plüssmaci.... egy puszi után már dobták is :)):
És itt az meleg lágy mély alt, szépséges vibrátókkal:
Ettől függetlenül érzésre az igazi középút nagyjából itt van, az Appelle mon numéro-ban. Kellemes, érett, ha akarja, levegőfelesleggel fuvolássá teszi a mélyebb hangokat is, de az egész tök kényelmes, nyugott, ha akarja szépen megtölti a hangokat, ha akarja, súgja. És imádom, hogy ha nem látom a videót, akkor is hallom hogy mosolyog. :)))))
Ahol igazán laza tud lenni egy énekes, ott van jó helyen:))) Szerintem. Ez persze nem akadályoz meg, hogy az elcsuklóan magas, megható darabok meg is hassanak :))) Hagyom magam :)))