Törölt nick Creative Commons License 2011.05.24 0 0 662

Szia! Nem tudom min vagy már túl a felújítás kapcsán.

A képről ítélve nem túlzottan fiatal masina, ami nem baj, de ebből kiundulva én az összes csapágy épségének vizsgálatával kezdeném.

Amit csak lehet ellenőrizni, szétszedni (segítséggel ha kell) lezsírozni, beállítani, hogy ne kotyogjon mondjuk egy kormány csapágyazás, de ne is szoruljon.

 

Ha több évaszakosra tervezed akkor a gumi pedált leszedném és helyette fém pedált tennék fel, amiről nem csúszik le a cipőd.

A fékekre én személy szerint háklis vagyok, annak cseréjére keresnék lehetőséget még ha olcsó V fékre is de cseréld le szerintem, ami viszi magával a bowden, bowdenház cserét.

 

Aztán ha később lesz lehetőség rá, akkor a közép csapágyat cseréld ki az úgynevezett monoblokk rendszerre.

 

Én az ülésre és kormányra nem tudok neked mit mondani, mert ahogy írtad gerinc problémád vannak és te tudod hogy mi az ami megfelelő, de lehet hogy pont az ellenkezője lesz jó annak amit elképzelsz, éppen előfordulhat hogy egy keményebb nyereg támasztja majd megfelelően alá a gerinced (de ezt csak találgatás szintjén írom)

 

Na meg majd az élet is hozza magával, mert lesz majd olyan hogy valami megadja magát és nem a terved szerint kell cserélni. Előfordulhat hogy egy nyúlott lánc csinál galibát, (nekem volt már sajnos) csak annyira csavarodott meg, hogy a váltót feltekerte a támvillára, ezért lett váltó csere, az új lánc miatt pedig a komplett hajtás, mert az új lánc ugrik a régi fogas kerekeken, elől is és hátul is. 

 

Szóval először csak próbálj meg valami állagmegóvás szintű dolgot megoldani, és tekerj használd, majd fokozatosan, azt ami törik kopik, ami használat közben kellemetlenséget okoz.

 

Nyilván fogsz majd látni, olyan bringákat amin minden tökéletes és pontosan működik, ne szomorítson el hogy a tiéd nem olyan, mert nem is biztos hogy te olyan körülmények közt használod, fölösleges drága cuccokat megvenni ha nem használod ki az előnyüket.

 

Előzmény: Alex4659 (661)