Egy kicsit árnyalnám a "Karlovy Vary - a "másik" állomás" cikket.
Igaz, hogy 3 vonal menetrendi végpontja az alsóállomás, de ettől még nem elágazó, igazából egy keresztbemenő vonal fut itt keresztbe, csak megtörik itt menetrendi szempontból.
Karlovy Varyt igazából 1870-ben érte el a vasút, amikor is megépült a Bustehradi Vasút Karlovy Vary-Chodov szakasza, azaz a jelenlegi főpályaudvar is. Valóban 1898-ban épült meg a Mariánské Lázněba vezető vonal, már az osztrák államvasutak vonalaként.
Az állomáson majdnem felerészben a jelenleg a Viamont által üzemeltett 149-es vonalon futó Regioshuttle RS1-esek járnak, bár tény, hogy hétköznap a 810-esek és 814-esek vannak szerény többségben (kiegészítve hozzájuk való mellékkocsikkal futó mozdonyos vonatokkal), hétvégén piros Desirókkal szinesítve.
A Vogtlandbahn helyi jelenléte igazából a cseh Viamonté, az ő szineikben járnak be Karlovy Varyba 2003 (nem 2000, akkor még csak a Sokolov-Kraslice vonal végéig, a határállomás Kraslicébe jutottak el) óta az RS1-esek.
Végül a fűtőház a szebb napokban:
