"hogy is fogom majd betenni a helyére, majd valami hasonló jutott eszembe, mint a gyári"
Egy pár fotóval megtisztelhetnél bennünket, ha kész lesz,
mert érdekel, hogyan sikerült azt a precíz cső-illesztést megoldani a ventilátornál.
"Vezérlés építésre még senki nem szánta rá magát, még mindig áll a felkérésem."
Ha csak a motor energiaellátásátra és fordulatszám vezérlésre gondolsz (mert "vezérlés" az is, amikor a rendszer automatikusan reagál pl a fagyveszélyre, páratartalomra, stb), akor még nem adtam fel hogy összeütök valamit neked, de még mindig szívesen átengedem bárkinek ezt a megtiszteltetést, mert szabadidő terén nem vagyok eleresztve. Ha meg munkának tekintem, akkor még a barátira csökkentett óradíjam mellett is én lennék a gonosz pénzhajhász :)
Egyenáramú motorok ideiglenes próbaüzemeltetése: ha van akksitöltőd, vásárolj egy 10.000 mikrofarádos (min35 voltos) elektrolit kondenzátort (pár száz forint) meg egy olcsó mérőműszert (1500Ft). Az akksitöltő kmenetére kösd rá a kondit (plusz-mínusz stimmeljen!) és mérd meg, hogy hány voltod van. Ha a feszültség nem túl magas a motor gyári adataihoz képest, akkor szerencséd van, lehet kezdeni a tesztelést. De vannak olyan akksitöltők, amelyekről ilyenkor akár 16-18 (sőt) volt is lejöhet, ami egy 12/14 voltos motornak akár árthat is. Ezt sorba kötött nagyáramú (min 10 amperes) diódákkal (esetleg helyette diódahíd/graetz is jó) lehet csökkenteni: annyit kötsz sorba, amennyi szükséges a megfelelő feszültségre csökentéshez (diódánként kb fél voltot számolj) . De a diódákat már valószínűleg hűteni kell majd, ami tovább bonyolítja, szóval inkább reméld, hogy nem fog kelleni.
"Te nem szállsz be a hőcserélő vásárlásba? "
Úgy vagyok ezzel, mint nagyapám a nagy kétszemélyes ágyával: boltban is megvehette volna, de akkor mivel dicsekszik a vendégeknek? ;)
Komolyra a fordítva a szót:
- túl magasnak találom a hőcserélő légellenállását (nyomásesés/pascal) a tervezett energiafogyasztási rekordkísérletemhez
- a mindösze 2 milliméteres háromszögű csatornákban nem látom biztosítottnak a kialakult kondenzvíz cseppek viszacsorgását (felületi feszültség -> vízcsepp mérete), úgy képzelem el őket, mint sok száz kis víz-dugót, amely kitölti a csatornácskát és várja a az első leállást (kb a 2020-as évek elején), amikor először leáll a ventilátor légnyomása alulról :) És amelyek tovább növelik a hőcserélő légellenálását (plusz wattok/forintok) és rontják a hőátadás hatásfokát (további plusz wattok/forintok). De lehet,hogy mindez csak az én szokásos elméleti hülyeségem és a valóságban a picike csatornákban és alulról jövő légnyomás mellett is képes lefelé csorogni a vízcsepp.
"csak egymás után tennék 3 darabot befúvó és három darabot a szívó ágon."
7 befúvási és 7 elszívási pont? Ha tényleg ennyire van szükség... nem cserélünk házat? ;)
"Jó ötlet a befúvó és eszívó csöveket összekötnöm, hogy az első osztásig (10m) egymás mellett fussanak?"
A hőmérsélet különbség valóban minimáis, de nem nulla és a felület sem kicsi (a sok méter együttfutás miatt). Én tennék közéjük egy (kb csőmagasságú) csík kb 15 centi vastag olcsó üveggyapotot, ami középen kb 1,5 centire összenyomódna és nagyjából kitöltené a két cső között kialakuló üreget (hőátadó gravitációs légáramok lefékezése). Plusz igen jó zajcsökentő.