zsitvica Creative Commons License 2011.05.04 0 0 37628

Amire nem válaszoltál: mennyivel lennénk szegényebbek évente, ha a nyíri és kecskeméti kisvasutak megmaradtak volna üzemelő MÁV vonalként?

 

 

---------------------------

 

Egy Mo nagyságú ország képes eltartani 3-5 kisvasutat.

Ezt megtöltik a turisták ha csak hétvégente közlekedik.

Magyarország 23-24 kisvasutat tart el.

 

A gengszterváltás után arra számítottam, hogy a hazai kisvasutak többsége hamar eltúnik.

De jött egy speciális erdőgazdálkodási adó jogszabály, mely érdekeltté tette az erdészeteket abban, hogy megtartsák a kisvasutaikat mert hatalmas adójóváírás járt érte, plussz egyéb kedvezményeket (állami pénzeket) is lehívhattak, ami másra költhettek.

 

Az állami erdőgazdaságok gazdasági vezérigazgató helyettesei egyik napról a másikra megvilágosodtak és hatalmas kisvasút baráttá váltak.

 

Ez most változni látszik, mert FMH-ben nem úgy alakítják a jövő erdőgazdálkodási adószabályait mint eddig.

Valószínűleg változni fog az említett urak kisvasút barátsága is.

 

Ha eltűnik 4-6 kisvasút, még mindíg marad 16-18.

A fekete pénzek ( Szob, Szentendre) se tartanak örökké tehát a finanszírozási válság kisvasut fronton is várható.

 

A két MÁV kisvasút feleslegessé vált.

A szónak a szótári és nem mániás értelmében.

Előbb a teherforgalom, majd a személyforgalom tünt el róla.

Az utolso években már Lar pour l'ar üzemelt.

 

 

 

 

 

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (37586)