Amire nem válaszoltál: mennyivel lennénk szegényebbek évente, ha a nyíri és kecskeméti kisvasutak megmaradtak volna üzemelő MÁV vonalként?
---------------------------
Egy Mo nagyságú ország képes eltartani 3-5 kisvasutat.
Ezt megtöltik a turisták ha csak hétvégente közlekedik.
Magyarország 23-24 kisvasutat tart el.
A gengszterváltás után arra számítottam, hogy a hazai kisvasutak többsége hamar eltúnik.
De jött egy speciális erdőgazdálkodási adó jogszabály, mely érdekeltté tette az erdészeteket abban, hogy megtartsák a kisvasutaikat mert hatalmas adójóváírás járt érte, plussz egyéb kedvezményeket (állami pénzeket) is lehívhattak, ami másra költhettek.
Az állami erdőgazdaságok gazdasági vezérigazgató helyettesei egyik napról a másikra megvilágosodtak és hatalmas kisvasút baráttá váltak.
Ez most változni látszik, mert FMH-ben nem úgy alakítják a jövő erdőgazdálkodási adószabályait mint eddig.
Valószínűleg változni fog az említett urak kisvasút barátsága is.
Ha eltűnik 4-6 kisvasút, még mindíg marad 16-18.
A fekete pénzek ( Szob, Szentendre) se tartanak örökké tehát a finanszírozási válság kisvasut fronton is várható.
A két MÁV kisvasút feleslegessé vált.
A szónak a szótári és nem mániás értelmében.
Előbb a teherforgalom, majd a személyforgalom tünt el róla.
Az utolso években már Lar pour l'ar üzemelt.