Tastam
2011.04.18
|
|
0 0
27733
|
Az újság életképek rovatában van szó a szabadkai sinobuszok sanyarú sorsáról. Azt írja a cikk, hogy e járművek keletnémet gyártmányúak, én viszont úgy tudom, hogy NSzK-licensz alapján Jugoszláviában építették, illetve néhány példány származik nyugat-Németországból. Az IHO-n lévő, az RhB 'kétéltű' mozdonyairól szóló cikkhez fűznék még pár gondolatot. Ezek a járművek nemcsak a hómarózásra, hanem a karbantartással, felújítással kapcsolatos feszültségmentesítésre is gondolva lettek megépítve, tehát a mifelénk kitolózásnak nevezett tevékenység ellátására (is) szánták őket. 2008-ban a 801-es gépet rendszeresn láttam közlekedni, mégpedig a Bernina-vasút két motorkocsival továbbított vonatain az egyik motorkocsi helyett dolgozni. Gyanítom, hogy vontatójármű-hiány miatt kellett beállítani.

Ha esetleg rosszak az információim, hozzáértő(bb) majd kijavítja... |
|