A tisztánlátás végett:
Csipesz autója , mint ahogy leírta, időnként leáll, teljesen rendszertelen a hiba, mikor milyen kedve van. Aztán: vagy indul, vagy nem.
Irány szerelő bácsi, akiről azt mondták, hogy tuti, mindent tud a gépről.
közel másfél hét alatt megállapította, hogy 1,2 henger befecskendező fej hiba.
Uccu neki, csináld! mondtam.
Azután felhívott, hogy nem jönnek ki a fejek. OK, mondam, eredeti állapot vissza és elhozom, mert két hete áll és igazán nem volt előrelépés. -Azt már nem lehet, mert letörtek a csatlakozók, stb.
Autó kötélre, vontatás Nyíregyháráról Miskolcra éjszaka. Király volt, a két nagy reflektor akkorát szólt, hogy mögöttem Csipesz is látott mindent már jó előre.( a két új fejet kifizettem, 215.000 pénz) hazahúz, majd a szomszéd által ajánlott emberkéhez vittük. A két fej nem jött, sőt bele is szakadt mind a kettő, tehát hengerfej le. Eltört két gyári kihúzó szerszám, de nem adták magukat. aíz emberke azt mondta, hogy ilyennel még nem találkozott, sok minden megfordúlt már nála, de ez idáig a legnagyobb szívás nekik is. Levette a hengerfejet, de melegítéssel sem jött ki a 3 és 4 sem!!! Nosza új hengerfej, (köszönet érte KC-nak, nagyon korrektül adta, teljesen rendben volt, kis áttakarítás után már lehet is felrakni) szerelőbácsinak elvittem. Köszi Vargamunkának a két bontott, de jó fejért, ezek is a szerelőnél vannak.
Hétfőn elkezdi összerakni. Kérdeztem, hogy akkor hét vége tájékán már mehet is a gép?
-Kedden úton kellene lennie-!! jött a válasz.
Kicsi fenntartásaim vannak azért.
1. Nem biztos, hogy a fejek voltak rosszak.
2.Vargamunkáék is találkoztak ugyanezzel a hibával és az új fejekkel is ugyanez volt.
3. Mi jöhet még?
4. Motorvezérlő hardware hiba?
Az autó 3 éves és már most jelzem mindenkinek, hogy ha ki kell venni a porlasztófejeket, lehet, hogy nagy szívás lesz a vége. Nem olcsó mulattság, horror árak vannak a piacon.
Aki újonnan vesz ilyet, (2.0 DCI) javaslom, hogy fej ki, és valamilyen speci anyaggal visszaszerelni, hogy ettől a költségtől mentesüljetek. Gyárilag ugyanis szárazon rakják össze. Ne sajnáljátok érte a 10-15000 pénzt, mert én összesen jelenleg 600 000 körül járok és ez még nagyon baráti ár . A szerelő munkadíja még nincs benne. Mint ahogyaz a veszteség sem, amit az egy hónap kiesése termelt.
A másik dolog: a berohadást a motor tetejére folydogáló víz okozza, ami az első szélvédő műanyag pereme alatt pontosa a motorra engedi a szutykot.
Kaptam ötletet, hogy a fejek körül rézpasztával (kapható szórható kivitelben is) kenjem be az egészet, így nem kerül oda be semmi. Ez is meg lesz csinálva, mint a vízelvezetés is az ablak alól.
Állítólag a Renault is tud erről a hiányosságról, van javítókészlet is, de ingyen csak a garanciális autóknak csinálja meg. (no comment)
Érdemes lenne többeknek is utánajárni.
Ha végre megy a gép,összesítek mindent és okulásként ide is felrakom.
Mint a fotókat is a két beleszakadt fejről is.
Ettől függetlenül még mindíg azt mondom, hogy a két autó közül a 2.0 a jobb, de az 1.9 a megbízhatóbb.
Esetleg egy fórum matrica???
Ez elfér a hátsó szélvédőn is.