Kedves Nemo!
Nem akarok nagyon az offba belemenni, csak megakadt a szemem azon, hogy te azt gondolod, Jézus megszegte volna a törvényt a sárcsinálással, meg a kalásztépéssel. (mondjuk a mellesleg a tanítványok téptek, és őket vádolták a farizeusok) Szerintem ez nincs így (csak a látszat szerint), Krisztus nem szegte meg Isten törvényét, hanem betöltötte (ezért is lehet szeplőtlen páska bárány), ugyanis a törvény az emberért van, így a nyugalom napja is, de vannak olyan tevékenységek, sőt munkák, amit lehet szombatnapon csinálni Isten törvénye szerint is, amivel nem romol meg a Mózes törvénye (Jn 7,23), ilyen például az, ami a papok feladatai (pl. körülmetélnek 8-ad napon úgy hogy a Mózes törvénye nem romol meg), sőt a papok kétannyit dolgoznak szombatnapon, mint a profán napokon, ugyanis Istennek tesznek szolgálatot, ilyen a nép tanítása, a dupla áldozatok, de ugyanígy az irgalmasság és a betegek segítése is ehhez tartozik. Krisztus is pap, mégpedig egy nagyobb rendben, amit Melkisédek rendnek neveznek, és ebben a rendben munkálkodott szombatnapon, úgy mint pap az Atya akaratából. Viszont nem a saját akarata, saját megélhetése miatt csinált dolgokat (pl. gyógyított), nem ácskodott pénzért, nem a saját, hanem az Isten akaratát vitte végbe, az Istenért munkálkodott (nem a saját hasznáért), a nyugalmat viszont betöltötte úgy mint igaz izraelita, amit Isten eleve rendelt ama örök rendtartásban, ami nem múlik el. (Isten a saját szombatjait adta Izraelnek, de azok továbbra is az Ő szombatjai, ez van a prófétáknál) A tanítványok sem arattak, hanem a szükségükre ettek, út közben, márpedig szombatnapon a kezünket a szánkhoz emelni mégcsak nem is robota munka, sőt valahol a törvény is megengedi, hogy az étel elkészíthetik szombatnapon. A farizeusok a látszat szerint ítéltek és a saját emberi szabályaikat kérték számon másokon, sőt kárhoztattak ártatlanokat, akik bizony betöltötték a törvényt és nem áthágták, ahogy Krisztus is.
Sajnálom, hogy te ezt nem érted és hasonlóan vélekedsz erről, mint a modern kereszténység, hogy Jézus megszegte volna Isten törvényét, holott írva van, hogy Jézus bűnt nem ismert, törvényszegést nem találtak benne, sőt a prófétáknál olyanok is van, hogy ő az, aki a törvényt igazán tanítja, naggyá teszi. stb.
Pálnál pedig a napok tartása nem gondolom, hogy az Isten által megszentelt nyugalom napjára vonatkozna, hanem inkább az emberek általi elrendelt napokra (pl. böjt napokra, hasonlóan mint amit bemerítő János tanítványi is kérdeztek, hogy a Jézus tanítványai miért nem böjtölnek, mint a farizeusok).
Üdv