általában minden ilyen eset (gyártótól és kocsitől függetlenül) a lambdaszonda fojtószelep-poti páros elállítodásaira vezethető vissza.
Jó eséllyel keverőfejes a gázszetted, de a benya injektoros (így látatlanban). Namost az ECU utánaállítgatja magát a megváltozott égéstéri dolgoknak, utána meg amikor átlépsz benyára -félrevezérel.
Szóval:
Elsőként ellenőriztesd le, hogy a millivoltok akkora tartományban vannak-e mint amit a gépkönyv elvár - ha igen, akkor el kell menj egy gázos szakihoz, aki ért is hozzá, és beszerel egy szekvenciálisat, ahol a két ECU összehangolható.
Ha nem, akkor állítasd be rendesen, ZK elemzés, ha minden jó, akkor kezdődhet az egy bekezdéssel ezelőtti történet.
És kerüld a kóklereket.
Azt még kipróbálhatod, ha lehetséges, hogy az alapjárati motort kiiktatod, mert így nem ad több levegőt be a rendszerbe és szegényíti halálra a keveréket.