taurus09
2011.04.07
|
|
0 0
595
|
Engedjétek meg hogy hozzászóljak a nyomtávcsökkentéshez. A féltengely belső végét levágni és újra bordázni élég macerés, mert az igen kemény anyagból van, csináltam ezt is, mi csak marógépen osztófejen, profilra köszörült kerámialapkás marófejjel tudtuk kimarni.
A féltengely elvágása, újbóli összehegesztése egyszerűbb megoldás, de az előzőekben említett hibalehetőségeken kívül még számolni kell a heggesztés miatti beedződéssel, anyagon belüli feszültséggócsok kialakülásával. Ezek nem tökéletes munka esetén könnyen töréshez vezethetnek
Szerintem jobb megoldás a külső, agyi rész levágása, a féltengely megfelelő hoszra vágása után a végét felmunkálni, ékpályát belemarni (akár sarokköszörűvel is) felheggeszteni (de csak kívülről) ékkel együtt olyan agyagot ami kiadja az agy méreteit és ezután esztergán két csúcs között méretre megmunkálni a külső tegelyvéget. Nem olyan bonyolult ez, és biztosan vonolban fut, és nem törik el a tengely, mivel a nyomatékot az ék viszi át, a hegesztés csak rögziti az új tengelyvéget a féltengelyre. Nekem ez a módszer bevált pedig igen nagy nyomatékokat kell átvinni.
Üdv!
|
Előzmény: iskra (588)
|
|