Problémám nincs a "hogy" szóval, valójában azt hiszem csak egy régi, leütés-spórolós szokás maradt benne a kezemben gépelés közben, ezért hagyom el mindig ennek a szónak a teljes kiírását (és mivel úgy látom, semmi nehézséget nem okoz az olvasás és megértés során, hiszen teljesen egyértelmű, minek a rövidítése a "h" a vessző után). Amikor nem kötőszóként használom, akkor normálisan kiírom, mivel akkor más a mondatbeli helyzete, és nem hagyatkozhatom rövidítésre. Ha zavar téged, majd igyekszem változtatni ezen szokásomon.
>> "Tudtad, hogy a ruha is jelkép? Hovatartozást vagy egyéb dolgokat fejez ki."
Bizony, a kinézetünkkel is üzenetet küldünk, megvallunk, kifejezzük vonzódásainkat, stb. Ezért az sem mindegy, hogyan öltözködöm. Férfi ruházatot nem veszek fel, és igyekszem nem kihívóan, a férjemre nem szégyenthozó módon ruházkodni, továbbá kerülöm a különféle, egyéb hitekkel, szokásokkal, csoportokkal kapcsolatba hozható jelképeket. Erre apostoli tanítás is van, de elég csak az Istenhez hűséges szívére hallgatnia az embernek, már akkor is világos, hogy nem mindegy, hogyan viseli magát a hívő a világban, és ebbe beletartozik a külső megjelenés is. A szürke-egérség, és az ápolatlanság egyáltalán nem szükségszerű következménye annak, ha igyekszem a külsőmet is a hitemhez igazítani, sőt, ennek eredménye inkább a tisztességes, visszafogott, nőies kinézet. (amúgy az arcfestés, drága ruhák, hajdíszítgetés, ékszer-túltengés egyértelműen a szajhák tulajdonsága végig az Írásokban, lsd. a nagy Babilont pl.)
>> "Az egész kereszténység lényegét kérdőjelezed meg, ha a törvényeket a szándékok elé helyezed."
A törvény azért adatott, hogy világosak legyenek a szándékaink, amelyek gonoszak, hogy felismerjük elveszett állapotunkat, megromlott természetünket, és Istenhez forduljunk szabadításért. Maga az Isten törvénye jó és szent, javunkat szolgálja, és jóra tanít minket, hogy áldott életet élhessünk a földön. Nem lehet szembe állítani a törvényt és a bennünk munkálkodó Szellem által élesztgetett új természetünket, hiszen egy a forrásuk, és ugyanarra az útra vezetnek bennünket. Nincs olyan, h én a bensőmben követem Istent, de külsőségekben másféle tanítások után járok.
>> "épp a bálványimádással próbáljátok meg azt igazolni, hogy a kereszt Isten előtt elfogadhatatlan jelkép!"
Nem, a bálványimádás csak egy következménye lehet annak, ha valaki olyan jelképet kezd használni Istentől adottként, ami valójában egyáltalán nem Tőle van, és mindenféle más hitvilág, misztériumvallás kelléke egyben.
>> "Ha keresztet használ valaki, ahogy írtam, mindenki a kereszténységre asszociál."
Ettől én még nem kell, hogy elfogadjam annak isteni eredetét, mivel, mint írtad, mindez csak a társadalmi közmegegyezést tükrözi, aminek nem sok köze van a Mindenható akaratához.