>> "a kettős beszédeknek a fenekére látok, és nem megyek bele az álszent játékba, hogy elhiszem, hogy a felszíni becsali szavak tükrözik a mondanivalót."
Oké, akkor most én is lefordítom, amit itt írtál: azt állítod, h hazudok.
És bizony kiragadott jel, hiszen már ösztöke is felsorolta, mennyi minden egyéb tárgyat, dolgot ki lehetne választani és lobogtatni, mint a Krisztus halálának okozóját. Mégis, ezt az egyet látjuk csak mindenhol. És felnagyított, mert nincs mellé állítva, hozzáfűzve, vele összefüggésbe hozva semmilyen másik jelkép, ami esetleg a hitünk többi alapigazságát tükrözné (feltámadás, megszentelődés, örök élet Istennel, stb.), egyedül a Megváltó halálát emlegetjük ezáltal folyvást, mintha itten vége volna a történetnek.
A parancsolatról meg szintén beszéltünk már, ("ne csináljatok magatoknak faragott képet, akármihez is hasonlót, a miképen megparancsolta az Úr, a te Istened." pl.) és arra is hiábavaló a hivatkozás, h akik használják a keresztet, azok nem imádják, "csak" tisztelik, hiszen ha mindenáron a szavakba akarunk kapaszkodni, akkor ez is tiltva van: "Ne imádd és ne tiszteld azokat" De a lényeg nyilvánvalóan nem a megfogalmazáson van, hanem az értelmen: bármilyen tárgy vallási célból való felemelése magunk elé törvénytelenség.
Ami Isten igazságát illeti, emlékeim szerint itt a topikban pl. ChonGhe volt az, aki a Bibliából idézett annak igazolására, h üdvös dolog a keresztet tisztelni. De ezzel nincs egyedül, csak képvisel egy áramlatot, egy elgondolást, ami valóban össze kívánja kötni az emberi hagyományt Isten beszédével. És ez akkor is hamisság, ha sokan gyakorolják.