munyamunya Creative Commons License 2011.04.05 0 0 281

>> "a kettős beszédeknek a fenekére látok, és nem megyek bele az álszent játékba, hogy elhiszem, hogy a felszíni becsali szavak tükrözik a mondanivalót."

Oké, akkor most én is lefordítom, amit itt írtál: azt állítod, h hazudok.

 

És bizony kiragadott jel, hiszen már ösztöke is felsorolta, mennyi minden egyéb tárgyat, dolgot ki lehetne választani és lobogtatni, mint a Krisztus halálának okozóját. Mégis, ezt az egyet látjuk csak mindenhol. És felnagyított, mert nincs mellé állítva, hozzáfűzve, vele összefüggésbe hozva semmilyen másik jelkép, ami esetleg a hitünk többi alapigazságát tükrözné (feltámadás, megszentelődés, örök élet Istennel, stb.), egyedül a Megváltó halálát emlegetjük ezáltal folyvást, mintha itten vége volna a történetnek.

 

A parancsolatról meg szintén beszéltünk már, ("ne csináljatok magatoknak faragott képet, akármihez is hasonlót, a miképen megparancsolta az Úr, a te Istened." pl.) és arra is hiábavaló a hivatkozás, h akik használják a keresztet, azok nem imádják, "csak" tisztelik, hiszen ha mindenáron a szavakba akarunk kapaszkodni, akkor ez is tiltva van: "Ne imádd és ne tiszteld azokat" De a lényeg nyilvánvalóan nem a megfogalmazáson van, hanem az értelmen: bármilyen tárgy vallási célból való felemelése magunk elé törvénytelenség.

 

Ami Isten igazságát illeti, emlékeim szerint itt a topikban pl. ChonGhe volt az, aki a Bibliából idézett annak igazolására, h üdvös dolog a keresztet tisztelni. De ezzel nincs egyedül, csak képvisel egy áramlatot, egy elgondolást, ami valóban össze kívánja kötni az emberi hagyományt Isten beszédével. És ez akkor is hamisság, ha sokan gyakorolják.

Előzmény: balamszamara (271)