Valóban, a szombat parancsolat, ahogyan a tiszta ételek megkülönböztetése, és a körülmetélkedés is. (A rituális mosdások az állatáldozati rendszerhez kötődnek, így Krisztus halálakor érvényüket vesztették, lásd a kettéhasadt kárpitot.) Mindegyiket gyakorolta Pál is, Timótheust saját kezűleg metélte körül, vagyis ezekkel kapcsolatban sem az volt soha a vita tárgya, h részét képezik-e az Isten örökkévaló törvényének, hanem az, h egyesek kötelező előírást akartak belőlük csinálni. Azaz megfordítva a sorrendet, ELŐBB követelték volna meg a megtérőktől az ilyen cselekedeteket, mint ahogy azt a Szellem kimunkálná az egyénben, és nem a hitet és a bemerítkezés általi újjászületést tették meg az üdvösség/megmenekülés alapjául, hanem ezeket a cselekedeteket, amelyek valójában a hitrejutás UTÁN fokozatosan adatnak meg mindenkinek.
Vagyis nem olyan formában "szabadon művelhető szokások" ezek, h mindenki úgy és azt csinálhat, amit akar, hanem olyan formában, h senki a másik hívőnek nem teheti kötelezővé ezek megcselekvését. Azonban az is igaz, h ha valaki Istennel jár és keresi az Ő akaratát, akkor előbb-utóbb mindezeket megtanítja neki Szellem által az Atya.
>> "miközben te kategorikusan megmondod, hogy mit kell gondolni egy kereszténynek a kereszt, mint szimbólum használatáról"
Légy szíves, idézd be tőlem azt a hsz-t, ahol ezt mondtam. Mert emlékezetem szerint én végig a saját meggyőződésemről beszéltem, és senkit sem utasítgattam semmire.