A Róma 14-gyel kapcsolatban nagyon nem értek egyet. Pál abban pontosan az ilyen külsődleges, szokásjellegű dolgokra ad útmutatást: húsevés, napok...igen, ezeket említi, de tudjuk, hogy voltak akkoriban vitás kérdések a körülmetélkedéssel, a tiszta-tisztátalan kérdéssel kapcsolatban is. És ezek bizony mind parancsolatok körül folytak: szombat, evés, rituális mosdás, körülmetélkedés - ezek mind szerepelnek a Tórában parancsként. Pál pedig - pontosan értvén Jézus tanítását - mindezeket a szabadon művelhető szokások körébe utalja. Tudva, hogy nem ez a lényeg.
Többen elmondtuk már, hogy itt szó sincs arról, hogy bárki is a keresztet imádná Isten helyett. A topik címére is csak azt tudnám felelni: egyik sem. Se nem szent, se nem sátáni.
Egy jelkép, ami a szenvedésre utal és emlékeztet. Esetleg figyelmeztet is.
Ha neked nincs rá szükséged, ne használd. De istentelennek meg tisztátalannak nevezni sztem túlzás.
A stádiumról mondottakért elnézést kérek. Nekem ez jött le, ismerős volt az a harciasság, hogy "nekem ne mondja meg senki!". De azt fenntartom, hogy furcsa, hogy ezt így kijelented, miközben te kategorikusan megmondod, hogy mit kell gondolni egy kereszténynek a kereszt, mint szimbólum használatáról.