benght Creative Commons License 2011.04.01 0 0 2314

Nem tudom, találtál-e azóta megoldást erre a kérdésre.  

Az autós villogóról annyit, hogy az egy villanócső, amit 12/24 Voltról hajtanak. Egy elektronikus transzverter az akku feszültségét 150-350 V közé felhúzza, amivel egy kondenzátort feltöltenek, és a villanócső anód-katód lábaira kötnek. Maga a villantás pár voltos vezérlő feszültséggel történik. 

 

 Tisztáznom kell, hogy a high voltage az voltaképpen magas feszültséget jelent ( a nagy az great lenne ) ami esetünkben azt jelenti, hogy az 50 voltos érintési feszültségnél magasabb feszültség van jelen a készüléken belül. A 350 V-os egyenfeszültséget hiábavaló lenne rákötni egy bármekkora hézaggal rendelkező hagyományos gyujtógyertyára. Semmilyen szikra sem keletkezne. Viszont a motorkerékpárok tirisztoros gyújtása ilyen elven (400 V-os egyenfeszültséggel) működik. Kondenzátort töltenek, és gyújtáskor egy tirisztor a gyújtótrafó primer tekercsén keresztül kisüti. A szekunderen pedig átugrik a szikra. 

 

Tehát a trafóra kötéssel jó irányba indulnál, kérdéses viszont a teljesítmény igény, ugyanis a gyújtás erősen fogyasztja az ampereket. Nem tudom milyen gázkeveréket kell begyújtani, de gondolom egy szikrasorozat kéne az induláskor, míg az öngyuladás nem válik folyamatossá. 

 Talán egy Tesla tekercs kéne ide.

Előzmény: xplod (2301)